به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در گفت ‌و گو با شبکه قرآن و معارف اسلامی با موضوع بررسی «جوانب و چرایی اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی » افزود:کار فرهنگی تنها در توجه دادن به خداوند متعال خلاصه می‌شود.
وی گفت: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی از سال 1372 به میزبانی شهر سامان چهارمحال ‌و بختیاری آغاز شد و اکنون بیست و چهارمین دوره خود را به پایان رسانده است.
رئیس شورای فرهنگی عمومی استان افزود:اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی در راستای تقویت باور توحیدی جامعه است.
به گفته وی، آغاز این طرح در سال 72 در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد مقابله با تهاجم فرهنگی بود که متأسفانه آن روزها بحث مقابله با تهاجم فرهنگی مورد توجه قرار نگرفت.
نمانیده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن را تقویت مبانی اعتقادی عموم مردم دانست.
به گفته وی، یکی از توصیه‌های مستمر رهبر معظم انقلاب، برگزاری جلسات طرح تقویت مبانی اعتقادی از همان سال نخست تشکیل این جلسات بوده است و وقتی قرار شد در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان نماینده ولی‌فقیه خدمت کنم ،ایشان بر استمرار و تشکیل این جلسات بارها تأکید کردند.
نکونام افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های این طرح، موضوع محور بودن آن است و طرح تقویت مبانی اعتقادی یک قرارگاه فرهنگی است.
به گفته وی، متاسفانه شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که نه تنها از سوی برخی‌ها کار فرهنگی درست انجام نمی‌شود بلکه در مقابل کارهای فرهنگی نیز می‌ایستند.
نکونام افزود: اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی نیز در راستای فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب است و فرمان آتش به اختیار یعنی کار اساسی و سالم ارائه دادن است.
به گفته وی، کار فرهنگی مهمترین رسالت امروز ائمه جمعه است و
پایه و اساس تشکیل نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی با نگاه تکلیف ‌مدارانه و همراه با اخلاص بوده است.
نکونام در تشریح برنامه های این طرح گفت: تنوع موضوع، تنوع سخنران و دقت در جانمایی مکان از دیگر عوامل ماندگاری این طرح است و طرح تقویت مبانی اعتقادی متناسب با نیازهای روز جامعه تشکیل می‌شود.
وی یادآور شد: نگاه جهادی و استقامت در کارها لازمه برگزاری چنین نشستهای معرفتی است و ائمه جمعه باید خود را سنگربانان جبهه نرم بدانند.
به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و فکری استان امسال از 5 تا 27 مرداد ماه در 2بخش ویژه جوانان با عنوان انسان و رسالت انقلاب اسلامی و ویژه عموم با عنوان خانه آباد با حضور اندیشمندان و استادانی از جمله حجت الاسلام حسینی قمی، حیدری کاشانی، ماندگاری، آیت الله صدیقی، سید احمد خاتمی، میرباقری، نجم الدین طبسی، حجت الاسلام رفیعی و خسروپناه برگزار شد.
دریافت کننده و انتشار دهنده:محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.