به گزارش پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی در جلسه مدیریت پسماند بخش کشاورزی استان افزود: برای جلوگیری از آتش‌زدن بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی، آموزش به کشاورزان و بهره‌برداران، اقدامات ترویجی متعدد، تهیه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی،‌ ارسال پیامک و ... مد نظر بوده و اجرا شده است.
رئیس جهادکشاورزی فارس گفت: با وجود اقدام های ترویجی و فرهنگی مختلف و تذکراتی که به بهره‌برداران در خصوص آتش‌زدن بقایای گیاهی داده‌ایم، همچنان شاهد این رفتار هستیم.
قاسمی با بیان اینکه آتش زدن بقایای گیاهی باعث وارد شدن خسارات قابل توجه به ماده آلی و میکروارگانیسم‌های موجود در خاک می‌شود، گفت: این اقدام آلودگی هوا و مخاطرات انسانی دیگری نیز به‌دنبال دارد و جرم محسوب می شود.
رئیس جهادکشاورزی استان فارس با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با افرادی که اقدام به آتش‌زدن بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی می‌‌کنند، گفت: به استناد تصاویر ماهواره‌ای و برجای ماندن آثار سوختگی، تخلف کسانی که اراضی خود را قبلا آتش زده‌اند نیز قابل پیگیری است.
هر ساله در فصل برداشت گندم، برخی کشاورزان با هدف از بین بردن برخی آفات زمین کشاورزی خود ، بقایای محصول شامل کاه و کلش را به آتش می کشند که این اقدام علاوه بر اثرات مخرب بر روی محیط زیست، تاثیر نامطلوبی در سیمای مناطق گردشگری استان به دنبال دارد.
6113/ 2027
دریافت خبر: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.