علی آذری نصرآباد، روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح آبخوان بیرجند در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت روز مزرعه افزود: 107 نفر در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در بخش های تحقیقات زراعی، باغی، گیاه پزشکی، آب و خاک، جنگ و مرتع، ثبت گواهی بذر و نهال، توسعه روستایی و ... در حال فعالیت هستند.
وی به اثربخشی تحقیقات در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار سازمان تحقیقات کشاورزی، میزان برگشت سرمایه در بخش تحقیقات به ازای هر ریال، 33 ریال است.
وی گفت: 22 فقره قرارداد پژوهشی تقاضا محور برای نخستین بار با سازمان جهاد کشاورزی استان منعقد شد که در زمینه بودجه ای که صرف انجام کارهای پژوهش کاربردی شد، رویکرد خوبی بود.
به گزارش ایرنا آذری نصر آباد، در ادامه به توسعه کشت گل محمدی در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست هایی که در بخش تغییر الگوی کشت، که با سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز همسو است، در صدد توسعه گل محمدی در استان هستیم.
وی ادامه داد: در این زمینه قراردادی با شرکت پیوند خاوران در چهار هکتار، در بحث تکثیر قلمه گل محمدی با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد شد و آمادگی داریم این موضوع را گسترش دهیم.
وی به هفته « انتقال یافته های تحقیقاتی و روز مزرعه) اشاره کرد و گفت: امسال در این هفته با شعار « ایستگاه های تحقیقاتی، آموزشی کانون انتقال دانش و مهارت کشاورزی» برنامه های متنوعی در استان برگزار می شود.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یادآور شد: تشکیل ستاد برگزاری هفته انتقال یافته ‌ها در استان، اطلاع رسانی در زمینه هفته انتقال یافته ‌ها، ساماندهی و تدارک لازم برای بازدید از مزارع تحقیقات از جمله برنامه های این هفته در نظر گرفته شده است.
آذری نصرآباد، اضافه کرد: برگزاری کارگاه ساخت اپلیکیشن در کشاورزی با استفاده از سیستم آب ساز، مراسم گرامیداشت روز مزرعه و معرفی دستاوردهای پژوهشی در حوزه کشاورزی و بهره برداری، بازدید مسئولان از پروژه های تحقیقاتی و ... از دیگر برنامه های این هفته است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.