رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی کشاورزی را از جمله اولویت‌ها برشمرد و گفت: 657 میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات تولیدی کشاورزان اختصاص یافته که 217 واحد نیز از این تسهیلات استفاده کردند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، عبدااله جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، امروز پنج شنبه (25خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی در اقتصاد کشور اظهار داشت: بالغ بر حدود 33 درصد از اشتغال استان در سال 95 در بخش کشاورزی بوده است.

جعفری بخش کشاورزی استان را دارای ارزش افزوده بالا ی استانی را حائز اهمیت در سطح کشور عنوان کرد و گفت: تامین مواد اولیه مختلف و امنیت غذایی از جمله اهداف این حوزه در امنیت غذایی بوده است .

وی، در ادامه نقش اصلی کشاورزان استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته استان شاهد افزایش محصولات کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، نقش و اهمیت کشاورزی را در دولت تدابیر ویژه دانست و گفت: بالا بردن بهره وری و پرهیز از برخی اقدامات در راستای افزایش بهره وری بوده است.

وی محدودیت‌ها را در بخش آب و خاک حائز اهمیت بیان کرد و گفت: ارتقا بهره وری و تامین نهاده‌های لازم در بحث تامین بذر و کودهای شمیایی در استان اساسی است.

photo_۲۰۱۷-۰۶-۱۵_۱۲-۴۸-۴۰

جعفری پتانسیل تولید را با حدود 30-50 درصدی در استان دانست و گفت: در سال گذشته استان زنجان دومین استان کشور در حوزه تامین کود و بذر بوده است.

این مقام مسئول در استان زنجان، انجام آزمایش‌های نوین در حوزه کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و گفت: دارای 200 نفر کارشناس با امکانات لازم در این زمینه در استان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، استان زنجان را جزو 7 استان کشور در حوزه آبیاری تحت فشار عنوان کرد و گفت: حدود 15 هزار هکتار از اراضی زنجان به آبیاری تحت فشار مجهز شده که در آینده 10 هزار هکتار نیز تعهد داده شده است.

وی،  مکانیزاسیون حوزه کشاورزی را در استان مهم ارزیابی کرد و گفت: 45 میلیارد تومان تامین منابع مالی استان دراین زمینه بوده است.

جعفری، استان زنجان را جزو استان‌های برتر در حوزه مکانیزاسیون گندم دیمی برشمرد و گفت: شاهد صادرات محصولات کشاورزی به میزان  50 هزار تنی با افزایش 30 درصدی بودیم.

وی همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی را نیز رو به افزایش عنوان کرد و گفت: در سالجاری دو سیلوی بزرگ با ظرفیت 50 هزار تنی را شاهد خواهیم بود.

جعفری ظرفیت انباری استان را دارای ظرفیت بالغ بر ظرفیت 600 هزار تن با خرید تضمینی بیان کرد و گفت : در استان شاهد انبار محصولات استراتزیک برای بالای دو سال هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان رسیدگی به مشکلات واحد های تولیدی کشاورزی را را از جمله الویتها برشمرد و گفت: 657 میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات تولیدی اختصاص داده شده است که 217 واحد نیز از این تسهیلات استفاده کردند.

جعفری ، درپایان سخنان خود، با اشاره به کاهش 27درصدی بارش دراستان گفت: در زمینه تولید گندم دیمی پیش بینی کاهش تولید را خواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.