به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، منصور رضوانی جلال ظهر امروز در گردهمایی مدیران تعاونی‌های تولیدی استان همدان اظهار داشت: 115 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان همدان فعال هستند که باید نمایندگانی برای این افراد به‌منظور انسجام بیشتر در تولید و فرآوری محصولات انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت  63 درصد از اراضی آبی استان همدان به عهده تعاونی‌های تولیدی است، عنوان کرد: 150 هزار هکتار از اراضی آبی استان همدان در اختیار تعاونی‌داران است.

رضوانی جلال با تاکید بر تمرکز بر روی تعاونی‌های تولیدی و تشکل‌ها، گفت: اگر در بخش کشاورزی از تشکل‌ها و تعاونی‌های خصوصی استفاده کنیم وضعیت مطلوبی در بخش کشاورزی به دست می‌آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه باید انسجام در بین تعاونی‌های تولید و شرکت ها شکل گیرد، گفت: در بخش‌های مختلف این ارتباط باید ایجاد شود چرا که در یک چرخه، همیشه سرمایه مهم نیست بلکه باید با اعتماد جای سرمایه را پر کرد.

وی در رابطه با تسهیلات و اعتبارات بخش کشاورزی در سال گذشته، اظهار داشت: در سال گذشته استان همدان بیش از 380 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و در بخش آبیاری تحت فشارنیز 60 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه 70 تعاونی تولید در استان همدان فعال هستند گفت: بخش کشاورزی بخشی پردرآمد، اشتغالزا و تولید است که ما باید نگرش خود را در مسئله تولید نسبت به نهادها تغییر دهیم چرا که این افراد با تجربه و تحصیلات هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، اظهار داشت: تعاونی‌های تولید نیازمند فعالیت‌های زنجیره‌ای هستند تا تولیدات و فرآورده‌های خود را به راحتی در بازار عرضه کنند.

وی تصریح کرد: بیش از 60 میلیارد تومان اعتبار در بخش تسهیلات مکانیزاسیون به استان همدان اختصاص می‌یابد و تعاونی‌های تولید در کنار دیگر تشکل‌ها با توجه به سهم 63 درصدی از اراضی آبی و 38 درصدی از اراضی دیمی باید در بخش کشاورزی استان بسیار تاثیرگذار باشند.

روضانی جلال با اشاره به اینکه تعاونی‌های تولید باید نگرش خارج از تولید داشته و به بازار توجه کنند، گفت: برای رونق در تولید و اشتغال باید بازار را مدنظر قرار داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618654
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.