سید مجید موسوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار در قالب طرح های توسعه آبیاری تحت فشار ، کمک به ایجاد زیر ساخت های شهرک های گلخانه ای و انتقال آب با لوله مصوب شده است.
وی اظهار داشت: این اعتبار در قالب 3 طرح شامل طرح های توسعه آبیاری تحت فشار ، کمک به ایجاد زیر ساخت های شهرک های گلخانه ای و انتقال آب با لوله مصوب شد که این اعتبارات می بایست طی 2 سال (96-95 ) جهت بخش کشاورزی تخصیص یابد.
وی گفت : تاکنون مبلغ 154 میلیارد و 550 میلیون ریال جهت توسعه آبیاری تحت فشار اختصاص یافته که در قالب کمک بلا عوض به کشاورزان به منظور تغییر سیستم آبیاری از سنتی به سیستم های مدرن اختصاص یافته است.
موسوی بیان داشت: با تخصیص این اعتبار در مجموع 2200 هکتار عملیات آغاز توسعه آبیاری سیستم های نوین آغاز شده که تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و هم اکنون پیگیر تخصیص مراحل بعدی اعتبارات مصوب هستیم.
وی گفت: در مورد ایجاد زیر ساخت های شهرک های گلخانه ای زمینه یابی لازم جهت ایجاد شهرک گلخانه ای 180 هکتاری در ماهدشت انجام شده که به محض دریافت اعتبارات در این خصوص اقدام خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: همچنین در این سفر مبلغ 200 میلیارد ریال اعتبار جهت طرح های منابع طبیعی استان به منظور مقابله با بیابان زدایی و ریزگرد ها مصوب شد که منابع طبیعی استان در حال اجرای طرح مربوطه در محدوده شهر های اشتهارد و نظر آباد با پیشرفت فیزیکی حدود 35 % است.
وی یادآور شد که این اعتبار در قالب اسناد خزانه اسلامی تعریف شده که دریافت آن در حال پیگیری است.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.