به گزارش ایرنا، بهزاد مریدی این سخنان را عصر شنبه در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره و بازرسان منتخب انتخابات هفتمین دوره خانه مطبوعات استان فارس که با اعلام آغاز رسمی فعالیت دوره جدید فعالیت این تشکل صنفی همراه بود، بیان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: به مدد گسترش شبکه های اجتماعی، شاهد ظهور و نمایش توانمندی های افراد قلم به دست در نقاط مختلف استان هستیم و از این رو، برنامه های خانه مطبوعات استان باید معطوف به فعالان این حوزه در سراسر استان باشد.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات هفتمین دوره خانه مطبوعات استان فارس در روز چهارشنبه دهم خردادماه به صورت الکترونیک گفت: مشارکت بسیار خوب اهالی رسانه استان و همچنین انتخاب چهره های حرفه ای و پیشکسوت در کنار چهره های جوان، اتفاقی مبارک بود.
مریدی گفت: در سه سال گذشته بیشترین تمرکز ما در این اداره کل در راستای شکل گیری انجمن ها و تشکل ها بوده است، امری که در کشور ما کار دشواری محسوب می شود و نهادینه شدن این فرهنگ نیاز به تلاش و تمرین فراوان دارد.
وی اظهار کرد: تشکل ها و انجمن ها در حوزه فرهنگ و هنر به مثابه 'خیر کثیر' هستند و هر چه شمار و فعالیت آنها فزونی یابد ما را به سوی جامعه بازتر، آزادتر و نواندیش تر سوق می دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: در سه سال گذشته، رویه انتصاب اعضای انجمن ها و تشکل های فرهنگی هنری استان فارس کنارگذاشته و انتخاب آنها به اهالی فرهنگ و هنر استان شده است چرا که بر این باور هستیم که تشکیل انجمن ها به کام مدیران، اتفاق مبارکی نیست.
مریدی گفت: استان فارس هم اینک با ثبت افزون بر 220 تشکل و انجمن فرهنگی هنری ، بیشترین شمار انجمن های این حوزه را در میان سایر استان های کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اعلام حمایت این اداره کل از خانه مطبوعات استان گفت: حمایت از خانه مطبوعات به معنای آن نیست که سایر تشکل ها در این حوزه شکل نگیرند و بلکه بر این باور هستیم که هرچه شمار انجمن های خبرنگاری و ... بیشتر باشد، رهاوردهای بهتری برای اهالی رسانه و در مقیاس بزرگ تر، جامعه خواهد داشت.
مریدی در ادامه ارائه برنامه 6 ماهه فعالیت و بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند فعالیت وفعالیت پویا و مستمر خانه مطبوعات استان فارس در دوره هفتم فعالیت را خواستار شد.
در این دیدار که با حضور و تبادل نظر معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اعضای هیات مدیره و بازرسان هفتمین دوره خانه مطبوعات استان فارس همراه بود، صابر سهرابی مدیر گروه مطبوعات و اطلاع رسانی این اداره کل گزارشی از روند برگزاری انتخابات این دوره در روز چهارشنبه دهم خردادماه با مشارکت حدود 90 درصد اهالی رسانه استان را ارائه کرد.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.