محمد تقی زرین چنگ، عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رای گیری الکترونیکی از ساعت هشت صبح فردا (چهارشنبه) آغاز می شود و تا ساعت 16 همین روز ادامه خواهد داشت.
وی بیان داشت: فعالان رسانه ای فارس می توانند نامزد های مورد نظر خود را از میان 27 کاندیدا انتخاب کنند.
زرین چنگ گفت: رای دهندگان می توانند با مراجعه به لینک http://www.khanehmatbooat.ir/News_Detail.aspx?ID=٣١ با شرح حال (بیوگرافی) حرفه ای 27 نامزد شرکت کننده در این انتخابات آشنا شوند و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده و به آن رای دهند.
رئیس خانه مطبوعات فارس افزود: این بیوگرافی ها از سوی نامزدهای شرکت کننده در انتخابات تهیه شده و در قالب فایل در اختیار این نهاد قرار گرفته است.
زرین چنگ اظهار کرد: انتخابات شورای مرکزی خانه مطبوعات مشتمل بر هفت نفر هیات مدیره، هفت نفر اعضای هیات مدیره، و 2 نفر بازرس خانه مطبوعات است.
وی ادامه داد: طبق اساسنامه خانه مطبوعات 2 مدیر مسئول، سه خبرنگار و یک سرپرست سایت های خبری یا خبرگزاری ها و یک سرپرست روزنامه های کشوری می توانند در هیات مدیره حضور داشته باشند.
رئیس خانه مطبوعات استان فارس بیان داشت: در انتخابات امسال با توجه به حد نصاب نرسیدن شمار نامزدها در رسته سرپرست روزنامه های کشوری، این رسته منتفی شده و فردی که از نطر آرا بیشترین رای را در سایر رسته ها به خود اختصاص دهد، جایگزین آن خواهد شد.
زرین چنگ، شمار فعالان رسانه ای این استان را که می توانند با مراجعه به سایت خانه مطبوعات و ورود به پنل کاربری خود در این انتخابات شرکت کنند، 198 نفر اعلام کرد.
وی، در پاسخ به این پرسش که برای این انتخابات برگزاری سنتی (صندوقی) بهتر است یا الکترونیکی، اظهار داشت: برای استفاده از هر فناوری باید ابتدا در این زمینه فرهنگ سازی شود.
زرین چنگ افزود: اگرچه فعالان رسانه ای با نحوه رای گیری الکترونیکی آشنا هستند و با توجه به فضاهای مجازی، امروزه کمتر کسی است که در سطوح مختلف از این فضا دور باشد اما به باور من چنانچه این انتخابات به صورت حضوری و با گردهم آمدن دست اندرکاران رسانه در محل رای گیری انجام می شد به مراتب اثرات بیشتری داشت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این نخستین بار است که رای گیری به صورت الکترونیکی انجام می شود ممکن است برخی از کاربران رمز عبور (پسورد) خود را برای ورود به پروفایل فراموش کرده باشند و طبعا این باعث می شود که نتوانند در انتخابات شرکت کنند.
زرین چنگ افزود: برگزاری این انتخابات به صورت سنتی (صندوقی) ایده شخصی من است اما در نهایت اجماع و نظر سایر فعالان رسانه ای در این زمینه بهترین روش خواهد بود.
وی گفت: امیدواریم این نخستین تجربه برگزاری انتخابات الکترونیکی با موفقیت انجام شود و فعالان رسانه ای از نتایج آن خرسند باشند.
6118 /2027
مصاحبه: پرویندخت پاردسویی شیرازی ** انتشار دهنده: سید احمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.