محمدجواد محرابی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فعالان رسانه ای که در پایگاه خانه مطبوعات کشور ثبت نام کرده اند، می توانند فردا به صورت آنلاین با مراجعه به سامانه خانه مطبوعات در این انتخابات شرکت و نمایندگان مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: ستاد برگزاری انتخابات متشکل از نمایندگان استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلیس فتا، 2 کارشناس مطبوعات اداره ارشاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل خانه مطبوعات سابق نیز با حضور در اداره کل ارشاد بر روند انتخابات نظارت می کنند.
وی بیان کرد: تاکنون 136 درخواست عضویت در خانه مطبوعات استان قم به ثبت رسیده که با عضویت 111 تن موافقت شده است.
محرابی افزود: از این تعداد 32 تن نیز برای نامزدی در خانه مطبوعات در بخش های مختلف شامل خبرنگار، مدیر مسئول، بازرس و نمایندگی خبرگزاری درخواست داده اند که صلاحیت آن ها باید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بررسی مواردی از جمله بیمه و نوع اشتغال، تا فردا اعلام شود.
وی اضافه کرد: در این انتخابات از بین کاندیداها، 2 تن از مدیران مسئول، سه تن از روزنامه نگاران، یک تن از مسئولان نمایندگی ها و سرپرستان روزنامه های سراسری و یک تن از مسئولان نمایندگی خبرگزاری ها انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: یک تن از مدیران مسئول، 2 تن از روزنامه نگاران، یک تن از مسئولان نمایندگی ها و سرپرستان روزنامه های سراسری و یک تن از مسئولان نمایندگی های خبرگزاری ها نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب خواهند شد.
محرابی گفت: پس از برگزاری انتخابات و تایید صحت آن، درطول 10 روز باید نتیجه آن در سازمان ثبت اسناد به ثبت برسد و پس از آن هیات مدیره جدید می تواند کار خود را آغاز کند.
وی گفت: خانه مطبوعات متولی کار اهالی مطبوعات است و تنها کسانی که در سامانه ثبت نام کرده اند می توانند در برنامه های آموزشی و فرهنگی آن شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: عضو گیری خانه مطبوعات به صورت موقت تا برگزاری انتخابات متوقف شده است و پس از انتخابات مجددا انجام می شود.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.