به گزارش ایرنا، حیدر عالیشوندی یکشنبه در بازدید از نخستین زمین چمن مصنوعی اختصاصی آکادمی فوتبال 5 نفره ویژه نابینایان در استان فارس در شهر شیراز افزود: این نکته که امروز روشندلان می توانند بخش فعال جامعه باشند سخن درستی است، چرا که آنها با پیشرفت فناوری قادر هستند بیش از گذشته از امکانات آموزشی بهره گیرند و فعالیت های خود در جامعه را تقویت کنند.
فرماندار شیراز اظهار کرد: ما در مجموعه دولت بر این باور هستیم که نابینایان از ظرفیت ها و فرصت های بسیار بالایی برخوردارند و می توان گفت که آنها در هر موقعیتی که ایفای نقش کرده اند، به بهترین شکل وظیفه خود را انجام داده اند.
وی در ادامه خطاب به ورزشکاران نابینا حاضر در این آیین گفت: شما می توانید الگوی بسیار ارزشمندی برای جامعه ورزشکاران سراسر کشور باشید چراکه محدودیت های جسمی شما نتوانسته اسیت مانعی بر سر راه دستیابی به قله های افتخار باشد.
عالیشوندی بیان کرد: به همه قهرمانان در سراسر کشور این پیام را دارم که معرفت، اخلاق، محبت، نوع دوستی ،همنوایی و همدردی عزیزان نابینا و کم بینا درس آموز است.
یکی از روشندلان در این بازدید از مشکل نبود حامی مالی به عنوان پشتوانه ورزش نابینانیان در شیراز سخن گفت و فرماندار شیراز نیز قول مساعد داد که دستگاه ها همکاری مناسبی در روند برگزاری رقابت های ویژه روشندلان در شیراز داشته باشند.
بنا بر اعلام حمید جورکش مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، عملیات ساخت زمین چمن اختصاصی آکادمی فوتبال نابینایان شیراز 12 بهمن ماه پارسال به مناسبت دهه مبارک فجر آغاز شده بود.
بر این اساس، این زمین چمن با گذشت حدود چهار ماه و نیم از زمان کلنگ زنی و با صرف اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و از 14 تیرماه امسال میزبان رقابت های کشوری نابینایان خواهد بود.
بر اساس این گزارش، تیم فوتبال پنج نفره نابینایان ایران در حالی در رقابت های پارالمپیک ریو در کشور برزیل به عنوان نائب قهرمانی دست یافت که چهار نفر از اعضای این تیم را روشندلان اهل شیراز تشکیل می دهند.
7368/ 2027
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.