به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حسین درودی، سه شنبه در نشست کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در شیراز بیان داشت: دشمن برای دستیابی به این هدف و قطع ارتباط موثر میان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه مبادرت به صرف هزینه های فراوانی کرده است.
وی افزود: به تجربه ثابت شده است، هنگامی که روحانیون مطلع و آموزش دیده با مدارس ارتباط برقرار می کنند این امر تاثیرات مثبت و موثری بر روند تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد و دشمن نیز به این موصوع مهم پی برده است.
درودی ادامه داد: بدون تردید پیوند میان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، نسلی را تربیت خواهد کرد که نمونه آن را در رزمندگان دفاع مقدس و در شهدایی مانند شهید مصطفی چمران و شهید محمد ابراهیم همت شاهد بودیم.
وی، با برشمردن برخی از ویژگی های ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: ظرفیت این ستاد به‌ گونه‌ای است که می تواند فعالیت های ارزشمندی برای تقویت ارتباط حوزه و آموزش و پرورش انجام دهد.
درودی در بخش دیگری از مطالب خود، فعالیت این ستاد در استان فارس را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: تا کنون حدود یک میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت های این ستاد در فارس هزینه شده و امیدواریم روند اقدام های این نهاد رو به افزایش باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس هم در این نشست گفت: در چارچوب همکاری این اداره کل با حوزه های علمیه تا کنون برنامه هایی مانند آموزش فرق و مذاهب، توسعه فعالیت‌های تربیتی در تراز جمهوری اسلامی، استقرار روحانی در مدارس، اجرای طرح امین و اعزام مُبلغ مناسبتی به مناطق مختلف برگزارشده است.
محمد نظری افزود: می کوشیم که در سال 96 میزان همکاری و ارتباط میان این 2 نهاد به لحاظ کیفی و کمی افزایش یابد.
وی، همچنین از عدم حضور برخی از اعضای ستاد در این نشست انتقاد کرد و گفت: انتظار می‌رود که اعضای ستاد استانی حضور فعال‌تری در این نشست ها داشته باشند اما متاسفانه در برخی موارد حتی در حد کارشناس شرکت نمی‌کنند.
7368 /6118
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.