جعفر مقیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای بهبود کیفی ارزشیابی در سطح مدارس ابتدایی و تغییر نگرش مدیران، معلمان ، اولیا و ایجاد زمینه یادگیری بهینه در دانش آموزان، برنامه ریزی برای برگزاری اولین دوره جشنواره ملی 'فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی- توصیفی' در دستور کاری این دبیرخانه قرار گرفت.
وی اظهار کرد: به منظور اطلاع رسانی بیشتر در زمینه برگزاری این جشنواره ، 2 هزار و 500 پوستر چاپی و الکترونیکی با عنوان پوستر جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی توصیفی در بین اداره کل آموزش و پرورش استان ها و مناطق توزیع شد.
وی گفت : این پوستر حاوی اطلاعات کاملی از چگونگی اجرای برنامه جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی توصیفی می باشد که انتظار می رود تا دهه دوم فروردین ماه در همه مدارس استانهای کشور توزیع شود.
وی بیان کرد: این جشنواره در بخش های : نقش ارزشیابی کیفی – توصیفی در بهبود یادگیری دانش آموزان، ایجاد انگیزه در همکاران و دانش آموزان، ارتباط معلم و شاگرد و ارتباط اولیا و معلمان ، بازخورد کیفی - توصیفی، شفاهی و کتبی در حین تدریس، تنظیم پوشه کار ( فرایندی و فرآورده ای)، اجرای آزمون عملکردی، استفاده از چک لیست ها اجرا می شود.
مسئول دبیرخانه کشوری ارزشیابی توصیفی از راهبردهای تغییر نگرش والدین نسبت به ارزشیابی کیفی-توصیفی، کلاس های چندپایه و سنجش برای یادگیری با تاکید بر الگوی کاربست کلاسی، توجه به ویژگی های روانشناختی و کاربست صحیح ابزارهای جمع آوری و نگهداری اطلاعات را از دیگر بخش های این جشنواره ذکر کرد.
مقیمی تصریح کرد: علاوه بر آموزگاران ، مربیان ، مدیران و معاونین مدارس و دانش آموزان هنرمند، فیلم سازان، کارگردانان و هنرمندان نیز می توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
وی به شرایط ارسال آثار به دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی - توصیفی فعال در معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اشاره کرد و خاطر نشان شد: شایسته است کارگروه معاونت آموزش ابتدایی با کمک داوران استانی و رابط دبیرخانه ارزشیابی کیفی – توصیفی در استان ها، بعد از داوری آثار دریافتی در سطح استان مربوطه، 2 نمونه از آثار برگزیده (یک اثر از بخش همکاران فرهنگی و یک اثر از بخش آزاد) را به دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی-توصیفی مستقر در استان البرز ارسال کنند.
وی اضافه کرد: نخستین دوره جشنواره ملی 'فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی ـ توصیفی' در تیرماه سال جاری به میزبانی استان البرز برگزار می شود.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.