جعفر مقیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای بهبود کیفی ارزشیابی در سطح مدارس ابتدایی و تغییر نگرش مدیران، معلمان ، اولیا و ایجاد زمینه یادگیری بهینه در دانش آموزان، برنامه ریزی برای برگزاری اولین دوره جشنواره ملی 'فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی- توصیفی' در دستور کاری این دبیرخانه قرار گرفت.
وی اظهار کرد: شایسته است کارگروه معاونت آموزش ابتدایی استان ها (اداره آموزش ابتدایی دوره اول، اداره آموزش ابتدایی دوره دوم و اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی)، مناطق، نواحی و مدارس، با اطلاع رسانی مناسب و به موقع زمینه حضور همکاران و هنرمندان را در ارائه آثار خود به این جشنواره فراهم کنند.
وی بیان کرد: این جشنواره در بخش های : نقش ارزشیابی کیفی – توصیفی در بهبود یادگیری دانش آموزان، ایجاد انگیزه در همکاران و دانش آموزان، ارتباط معلم و شاگرد و ارتباط اولیا و معلمان ، بازخورد کیفی - توصیفی، شفاهی و کتبی در حین تدریس، تنظیم پوشه کار ( فرایندی و فرآورده ای)، اجرای آزمون عملکردی، استفاده از چک لیست ها اجرا می شود.
مسئول دبیرخانه کشوری ارزشیابی توصیفی از راهبردهای تغییر نگرش والدین نسبت به ارزشیابی کیفی-توصیفی، کلاس های چندپایه و سنجش برای یادگیری با تاکید بر الگوی کاربست کلاسی، توجه به ویژگی های روانشناختی و کاربست صحیح ابزارهای جمع آوری و نگهداری اطلاعات را از دیگر بخش های این جشنواره ذکر کرد.
مقیمی تصریح کرد: علاوه بر آموزگاران ، مربیان ، مدیران و معاونین مدارس و دانش آموزان هنرمند، فیلم سازان، کارگردانان و هنرمندان نیز می توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
وی به شرایط ارسال آثار به دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی - توصیفی فعال در معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اشاره کرد و خاطر نشان شد: شایسته است کارگروه معاونت آموزش ابتدایی با کمک داوران استانی و رابط دبیرخانه ارزشیابی کیفی – توصیفی در استان ها، بعد از داوری آثار دریافتی در سطح استان مربوطه، 2 نمونه از آثار برگزیده (یک اثر از بخش همکاران فرهنگی و یک اثر از بخش آزاد) را به دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی-توصیفی مستقر در استان البرز ارسال کنند.
2819 / 6155 خبرنگار:مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.