به گزارش ایرنا، مجید قدمی چهارشنبه در آیین تقدیر از دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده شده از استان فارس در مسابقات کشوری مدارس استثنایی افزود: در سال تحصیلی 92 – 91 ، 81 جلد کتاب درسی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه تالیف و مناسب سازی شده بود که این آمار هم اینک به 144 جلد رسیده است.
وی اظهار کرد: در سال تحصیلی 92- 91 همچنین کمکی به هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی صورت نمی گرفت اما در مقطع کنونی میزان حمایت ها به 235 میلیارد ریال رسیده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در مقطع آغازین فعالیت دولت یازدهم برای هزینه های خدمات حمایتی از دانش آموزان استثنایی مبلغی درنظرگرفته نشده بود اما در سال تحصیلی جاری 70 میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته است.
قدمی ادامه داد: در توسعه مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری هم از 296 نفر در سال تحصیلی 92-91 به تعداد 432 نفر در سال تحصیلی جاری رسیده ایم که 45.9 درصد رشد را نشان می دهد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به برگزاری جشنواره های الگوی برتر یاددهی و یادگیری با رویکرد درس پژوهی نیز گفت: تعداد آثار ارسالی به این جشنواره از 296 اثر در سال تحصیلی 92-91 به 451 اثر در سال تحصیلی جاری رسیده است که که حاکی از رشد 52.36 درصدی است.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح های خدمات حمایتی از دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز این رقم از صفر به پنج هزار و 574 نوع خدمت رسیده است.
قدمی گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی با هدف حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده های آنان اقدامات گوناگونی در جهت آموزش، پرورش و توانبخشی این عزیزان را برنامه ریزی و به اجرا می گذارد.
وی بیان کرد: در چهار سال گذشته، پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی در کشور از 109 هزار نفر به 127 هزار نفر رسیده و افزایش 16 درصدی داشته است.
در این آیین از دانش آموزان استثنایی استان فارس و مربیان آنها که در مسابقات قرآنی، ورزشی، فرهنگی و هنری در کشور برگزیده شده بودند، قدردانی شد.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.