ناصر قجری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی در دولت تدبیر و امید با جدیت در استان فارس برگزار شد به طوری که تعداد پژوهش سراهای ما در فارس از 18 به 41 افزایش یافته است.
وی افزود: در آموزش و پرورش به دنبال شناسایی و افزایش استعدادهای دانش آموزان در علوم نوین هستیم بر این اساس پژوهش سراهای دانش آموزی و محل هایی که می توانند موجب رشد علوم و فنون نوین شوند، همواره مورد توجه آموزش و پرورش بوده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر مناسبی برای پرورش و ایجاد زیرساخت ها برای تقویت استعدادهای دانش آموزان است اظهارداشت: نگاه ما به پژوهش سراهای دانش آموزی تشریفاتی و تجملگرایی نیست بلکه پژوهش سراهای ما حلقه هایی برای تقویت و توسعه علوم هستند.
وی اضافه کرد: دانش آموزان استان فارس از ایده های نوین بسیاری برخوردار هستند که بسیاری از آنها به ویژه در حوزه هوافضا و زیست فناوری در استان به مرحله تجاری سازی رسیده است.
قجری با اشاره به برپایی نمایشگاه علوم و فنون نوین دانش آموزان استان فارس ادامه داد: این نمایشگاه با هدف ارائه دست ساخته های دانش آموزان استان فارس در علوم و فنون و دانش های نوین از جمله زیست فناوری، سلول های بنیادین، هوافضا و لیزر و اپتیک برپا شده است.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه دانش آموزانی از سراسر استان شرکت کرده اند و ایده های خلاقانه دانش آموزان فارس تا نوزدهم اردیبهشت ماه در این نمایشگاه در پژوهشکده معلم شیراز در معرض عموم مردم قرار دارد.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.