به گزارش ایرنا پرویز شفیعی، چهارشنبه در نشست شورای ستاد زکات شهرستان کازرون بیان داشت: وجوه زکات در همان روستاهایی که جمع آوری شده و با هدف حل مشکلات روستا و روستاییان نیازمند هزینه می شود.
وی افزود: از مجموع 183 روستای شهرستان کازرون، شمار روستاهای مشمول پرداخت زکات 88 روستا و تعداد روستاهای پرداخت کننده زکات 32 روستا است.
امام جمعه کازرون هم در این نشست با تبیین آموزه های دینی به اهمیت پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: برای ترغیب مردم به انجام این امر واجب و آشنایی هر چه بیشتر آنان در مورد نحوه پرداخت زکات، باید تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری در میان آحاد مردم به ویژه در روستاها و بین کشاورزان صورت گیرد.
حجت الاسلام محمد خرسند اظهار داشت: همچنین افرادی که متولی هزینه کرد وجوه زکات هستند باید در انجام این کار با دقت عمل کنند و زکات جمع آوری شده را برای مواردی که در قرآن و آموزه های دینی از آنها نام برده شده، هزینه کنند.
به نظر مشهور بین فقها، زکات که امری واجب است به 9 چیز تعلق می گیرد که عبارتند از: گندم، جو، کشمش، خرما، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره سکه دار یعنی سکه رایج معامله که هر کدام دارای نصاب شرعی هستند که تا وقتی به آن حد نصاب برسند و جامع شرایط دیگر نباشد زکات به آنها تعلق نمی گیرد.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
7372 /6118
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.