به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رحمانی روز دوشنبه در نهمین جشنواره خیران مدرسه ساز شهرستان بوکان افزود: از زمان آغاز فعالیت مجمع خیران مدرسه ساز در شهرستان بوکان تاکنون 22 مدرسه در قالب 67 کلاس درس ساخته شده و در حال حاضر در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد.
وی در خصوص تعداد فضای آموزشی در حال ساخت توسط خیران مدرسه ساز بوکان اظهار کرد: اکنون تعداد 16مدرسه با 56 کلاس درس در حال ساخت است که هشت مدرسه آن تا مهر ماه امسال به پایان می رسد.
رحمانی ادامه داد: در شهرستان بوکان پنج مدرسه توسط بنیاد برکت در مناطق روستایی این شهرستان ساخته شده و 2مدرسه دیگر نیز در حال حاضر در دست ساخت می باشد.
مدیر آموزش و پرورش بوکان در خصوص مدارس که با اعتبارات دولتی در شهرستان بوکان در حال ساخت است، گفت: در این شهرستان هفت مدرسه با 66 کلاس درس با اعتبارات دولتی در حال ساخت می باشد که به مرور امسال و سال های آینده افتتاح و به بهره برداری می رسد.
بخشدار بخش مرکزی نیز در این مراسم گفت: مجمع خیران مدرسه ساز پایه گذار سنت نیک حسنه در جامعه شدند و با این ویژگی ظرف گذشت چندین سال فعالیت این مجمع از جمعیتی کوچک به شبکه‌ای ملی تبدیل شده و امروز افراد خیر از هر قشر و در هر سنی در این مجمع عضویت دارند.
محمد یزدانپناه ادامه داد: خیران مدرسه ساز به عنوان یک انجمن مردم نهاد همگام با دولت در احداث فضا های آموزشی گام برداشته و با وجود خود باعث ارتقای آموزش در سطح کشورشده اند.
وی اضافه کرد: ارتقای آموزش مناسب با فضا های مناسب آموزشی صورت می گیرد و ارتقای آموزش نیز باعث ارتقای فرهنگی خواهد شد.
یزدانپناه از مجمع خیران مدرسه ساز خواست با انجام اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی گسترده، همه مردم و بخصوص خیرین را تشویق به مشارکت بیشتر کرده و با مدرسه سازی پیشرفت و تعالی جامعه را تضمین کنند.
امام جمعه بوکان نیز در این مراسم با اشاره به نقش اسلام در اتحاد و همبستگی مردم گفت: اسلام باعث پیوند میان مردم و افراد جامعه شده و این استحکام با مشارکت های مردم در امر خیر با مداوم شده و باعث سعادت دنیا و آخرت می شود.
ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده اظهار کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه شرکت در کارهای عمومی و عام المنفعه است که باید در جامعه ترویج داده شود.
در پایان این مراسم از فعالان و خیران عرصه مدرسه سازی شهرستان بوکان تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر مجموع خیران مدرسه ساز بوکان دارای 495 نفرعضو هستند.
مجمع خیران مدرسه ساز بوکان علاوه بر این افراد یک هزار نفر عضو موردی نیز دارد.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.