به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، هاشم کرونی اظهار داشت: استان فارس با پیشینه و پشتوانه بالای خویش سهم ارزنده‌ای در میان استان‌های کشور دارد و امسال دو نفر از مقام‌آوران هنر و ادبیات فارس به جمع چهره‌های نهایی برتر هنر انقلاب راه یافتند.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: محمد کشاورز نویسنده برجسته و نام‌آور ادبیات معاصر که سال گذشته جایزه کتاب سال و جایزه جلال آل احمد را به دست آورده و   اصغر گروسی نویسنده و کارگردان تئاتر که سال گذشته با نمایش شیدایی در سوگواره آیین‌های نمایشی "خمسه" در کشور درخشید، این دو تن هستند.

برای نخستین بار عمل IVF در گراش با موفقیت انجام شد 

برای نخستین بار در منطقه در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) شهرستان گراش و مرکز درمان ناباروری این شهرستان، عمل IVF (لقاح آزمایشگاهی یا کاشتنی) برای درمان ناباروری با موفقیت انجام شد.

مهدی محسن‌زاده رئیس مرکز درمان ناباروری شهرستان گراش گفت: با انجام عمل IVF  در گراش، از این پس تمام اقدامات درمانی از صفر تا صد برای درمان ناباروری در شهرستان گراش انجام می‌شود و نیاز به مراجعه به مراکز دیگر در کشور وجود ندارد. 

وی افزود: این عمل در کشور، فقط در تعدادی از مراکز استان‌ها انجام می‌شود و در استان فارس فقط در سه مرکز درمان ناباروری در شهرستان شیراز وجود دارد و شهرستان گراش نخستین شهرستان غیر مرکز استان در کشور است که اقدام به راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و انجام عمل IVF کرده است. 

 محسن‌زاده تصریح کرد: از 15 آبان ماه امسال که مرکز درمان ناباروری گراش راه‌اندازی شده بود، ابتدا درمان دارویی و نیز ساده‌ترین روش درمانی (IUI) در این مرکز انجام می‌شد که اکنون با انجام عمل IVF مراحل درمان ناباروری در شهرستان گراش تکمیل شد.

موکب احمد موسی (ع) در سال 95 میزبان 82 هزار زائر اربعین حسینی بوده است

نشست مسئولان کمیته‌های اجرایی موکب احمد بن موسی(ع) با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس و حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر برگزار شد.

سردار غیاثی در این نشست گفت: تشکیل هیئت امنا، تدوین اساسنامه، هدفمندی برنامه‌ها، اقدامات فرهنگی و مشارکت بیشتر مردم و سایر نهادهای استان فارس مسائلی هستند که در برپایی موکب احمد بن موسی (ع) امسال مورد توجه قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه موکب احمد بن موسی (ع) در سال گذشته میزبان هشتاد و دو هزار زائر اربعین حسینی بوده است، گفت: درمانگاه این موکب با حضور تیم 50 نفره پزشکان عمومی و متخصص و پرستاران به سی هزار نفر از زائران اربعین خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه داده است.

قرارگاه کاهش معضلات اجتماعی و مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل می‌شود 

اسماعیل قزل سفلی در نشست شورای عمومی کارکنان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس با اشاره به شعار سال، بر تلاش همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها برای تحقق آن تاکید کرد و اظهار داشت: الگوی نقش‌آفرینی مجموعه بسیج دانشجویی برای شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را تدوین می‌کنیم. 

وی با تاکید بر تقویت جنبه تشکیلاتی و جنبشی بسیج دانشجویی، از تشکیل دبیرخانه‌ای درباره مطالبات و منویات مقام معظم رهبری در بسیج دانشجویی استان فارس خبر داد و تصریح کرد: انتظارات و مطالبات رهبرمعظم انقلاب از مجموعه بسیج دانشجویی را پیگیری و در راستای تحقق آن ها تلاش ویژه می‌کنیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بر نقش جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و ایجاد بستر آزاداندیشی این تشکل دانشجویی تاکید کرد و گفت: قرارگاه‌های کاهش و رفع معضلات اجتماعی( قرارگاه جهاد اجتماعی شهری) و مبارزه با مفساد اقتصادی از اولویت‌های سال 96 بسیج دانشجویی استان فارس است.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608278
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.