به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: این گونه اقدامات در منطقه خطرناک است و می تواند آتش جنگ را شعله ور کند.
وی ادامه داد: تنها راه برون رفت از مشکلات در سوریه همان دیدگاه جهموری اسلامی ایران یعنی دادن سرنوشت به مردم این کشور است.
وی تاکید کرد: ریشه تروریست باید در منطقه خوشکانده شود تا مردم سرنوشت خویش را در دست گیرند.

**حضور حداکثری و انتخاب اصلح مهمترین وظیفه مردم در انتخابات
امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به رای ملت است گفت: مردم در انتخابات پیش رو 2 رسالت و وظیفه مهم حضور حداکثری و انتخاب اصلح ترین فرد را بر عهده دارند.
به گزارش ایرنا دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت امسال در کشور برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ملت ایران در طول بیش از 30 سال گذشته نشان داده اند خود تعیین کننده سرنوشت خویش هستند باید در این دوره نیز همانند گذشته حضوری حداکثری در پای صندوق های اخذ رای داشته باشند.
وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات تاثیرات مثبت و مهمی را در داخل و خارج از کشور به همراه دارد افزود: همه افراد باید از هم اکنون آمادگی را در خود برای حضوری با شکوه در انتخابات ایجاد کنند.
وی انتخاب اصلح ترین فرد درانتخاب شوراها و به ویژه ریاست جمهوری را از دیگر وظایف مردم ایران ذکر کرد و خاطر نشان کرد: مردم برای انتخاب رئیس جهموری که نقش مهمی در سرنوشت کشور دارد باید در صورت نداشتن اطلاعات از افراد اهل فن، مورد اعتماد و دلسوز در این مورد سوال کنند تا اصلح ترین فردی که سودمند و پیگیر اهداف نظام است انتخاب شود.
امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه برگزیدن فرد اصلح در انتخابات باید با وسواس صورت گیرد ابراز امیدواری کرد: ملت بزرگ ایران در این دوره از انتخابات نیز سربلند بیرون می آید.

***حمایت مردم از تولید داخلی زمینه ساز تحقق شعار رهبری
امام جمعه زاهدان با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: حمایت مردم از تولیدات داخلی و خرید آن زمینه ساز تحقق شعار رهبر معظم انقلاب است.
وی تاکید کرد: متاسفانه در جامعه فرهنگ استفاده از کالاهای خارجی رایج شده که این فرهنگ غلط باید اصلاح شود تا ضمن رونق اقتصادی مشکلات جوانان در حوزه اشتغال نیز رفع شود.
وی به تولید کنندگان کشور توصیه کرد برای رغبت مردم به مصرف کالای داخلی باید با ارتقای کیفیت کالا و کنترل قیمت مردم را به این سمت سوق دهند.

** قطع ارتباط با آمریکا و تکیه بر توانمندی های داخلی رمز پیشرفت و موفقیت ایران در عرصه های مختلف
امام جمعه زاهدان با اشاره با سالروز قطع رابطه با آمریکا به فرمان رهبر کبیر انقلاب و جشن هسته ای ایران گفت: ملت بزرگ ایران با گذشت 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با قطع رابطه با آمریکا و در سایه تحریم با تکیه بر توانمندی دانشمندان و مردم خود دستاورهای بزرگی در عرصه های مختلف از جمله هسته ای بدست آورد.
وی افزود: همه مردم و مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند که رفع مشکلات کشور در سایه قطع ارتباط با غرب و آمریکا و با تکیه بر توانمندی های داخلی یعنی اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است محقق خواهد شد.

** ماه رجب دارای فضایل فراوان
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به فضایل و برکات ماه رجب گفت: این ماه از چنان فضایل و برکاتی برخودار است که ائمه اطهار و نبی مکرم اسلام(ص) در این زمینه روایت های زیادی را نقل کرده اند.
وی با بیان اینکه تمام خوبی ها و اعمال شایسته در این ماه در نزد پروردگار پاداش چندین برابر دارد افزود: یکی از اعمال این ماه بزرگ در نزد خداوند روزه گرفتن است که اجر بسیاری به همراه دارد.
7316** 3213**6081 خبرنگار: عصمت جهانی**انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.