به گزارش ایرنا حمید رضا آذری، پنجشنبه در نشست خبری ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس در شیراز افزود: در مجموع پنج هزار و 150 کلاس درس در شیراز برای میزبانی از میهمانان نوروزی تجهیز و آماده شده است.
رئیس ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس، بیان کرد: فضای مدارس در حالت عادی مکان مناسبی برای اسکان فرهنگیان نیست، اما آموزش و پرورش فارس تلاش کرده در ایام نوروز از ظرفیت های موجود برای کمک به فرهنگیان استفاده کند.
وی بیان داشت: در سال 95 برای تجهیز مدارس استان فارس حدود 40 میلیارد ریال هزینه شده است.
آذری در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: این استان در چهار سال گذشته پذیرای بیشترین تعداد از میهمانان نوروزی بوده و توانسته در این زمینه مقام نخست کشور را از آن خود کند.
وی، بیان کرد: استان فارس در سال 95 با 2 میلیون و 92 هزار و 369 نفر شب، بیشترین آمار پذیرش میهمانان نوروزی را در کشور به خود اختصاص داد.

**توزیع بیش از 36 هزار قلم کالا برای اسکان مسافران نوروزی در مدارس فارس
قائم مقام ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: با توجه به فرسوده بودن بخشی از امکانات موجود در مدارس این استان، در سال جاری اقدام به تجهیز مدارس برای اسکان مسافران نوروزی شد و 36 هزار و 416 قلم کالا برای انجام این کار خریداری و بین مدارس فارس توزیع شد.
غلامعلی حق شناس افزود: این کالاها شامل 2 هزار و 326 دستگاه یخچال، 200 دستگاه اجاق گاز، 430 دستگاه آبگرمکن، 700 دستگاه تلویزیون، چهار هزار و 700 تخته فرش، 10 هزار و 260 بالش، 17 هزار و 800 تخته پتو است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: برای تعطیلات نوروز 96 در مجموع یک هزار و 960 مدرسه، 18 هزار و 300 کلاس درس، سه خوابگاه متعلق به دانشگاه فرهنگیان، سه خوابگاه دانش آموزی، 2 خوابگاه ورزشی دانش آموزی، 36 سالن ورزشی، اردوگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز و تمام خانه های معلم و باشگاه فرهنگیان سراسر این استان آماده پذیرش فرهنگیان هستند.
قائم مقام ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: همچنین در هر کلاس درس، مقادیری لوازم مورد نیاز مسافران نوروزی مانند آب معدنی و وسایل بهداشتی از جمله دستمال کاغذی قرار داده شده تا مسافران در مراجعه اولیه به محل اسکان خود از این امکانات بهره مند شوند.
حق شناس افزود: سه هزار و 650 نفر به عنوان عوامل اجرایی با استقرار در 68 پایگاه پذیرش مسافران نوروزی در سراسر این استان آماده ارائه خدمات به میهمانان نوروزی هستند و با توجه به شمار زیاد مسافران می کوشیم با استفاده از امکانات موجود خدمات مناسبی به جامعه فرهنگیان ارائه شود.
7387 /6118
خبرنگار: رضا قادری ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.