دکتر حامد روحانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : با تمام مراکز درمانی دولتی و کلینک های پزشکی خصوصی برای پذیرش مسافران نوروزی با این تعرفه هماهنگی مورد نیاز انجام شد.
وی اضافه کرد : مسافران نوروزی نگرانی برای پذیرش احتمالی در بیمارستان ها و مراکز درمانی نداشته باشند و تمام امکانات درمانی برای پذیرش در استان فراهم است.
به گفته وی با هماهنگی نظام پزشکی حداقل 20 تا 25 درصد از پزشکان متخصص نیز در تعطیلات نوروزی در مطب و کلینک های پزشکی آماده پذیرش بیماران هستند.
دکتر روحانی اظهارداشت : برای بیماران خاص به خصوص دیالیزی نیز هماهنگی با مراکز دیالیزی استان انجام شده و این امکانات نیز در تمام شهرستان های مازندران فراهم است.
وی پذیرش بیماران دیالیزی را منوط به هماهنگی با این مراکز و نوبت گیری پیش از مراجعه اعلام کرد.
به گفته وی داروهای مورد نیاز این بیماران نیز در مراکز درمانی استان وجود دارد.
* دارو متادون معتادان درحال ترک با کارت شناسایی
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهارداشت : معتادان در حال ترک نیز با ارایه کارت شناسایی مربوط می توانند در صورت نیاز داروی خود را از مراکز دارویی پیش بینی دریافت کنند.
با اجرای طرح پزشک خانواده که مازندران یکی از2 استان پایلوت این طرح نیز است، بیماران تحت پوشش پزشک خانواده بدون پرداخت تعرفه ویزیت می شود ودریافت دارو نیز با 90 درصد تخفیف به این بیماران داده می شود.
با این طرح پزشکان خانواده حق ویزیت بیماران بومی را در خارج از پوشش ندارند و این بیماران برای ویزیت در کلینک های تخصصی نیاز به نامه ارجاع پزشک خانواده دارند و در غیر این صورت با نرخ آزاد پذیرش می شوند.
در مازندران 36 بیمارستان دولتی ، خصوصی و تامین اجتماعی با بیش از 4 هزار تخت بیمارستان در نوروز به مسافران خدمات می دهند و در برخی بیمارستان های دولتی در سطح شهرستان ها پزشک متخصص نیز برای ویزیت و درمان و جراحی حضور فیزیکی دارند.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.