علی نبییان روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش مازندران که در ساری برگزار شد، ادامه داد: هر سال تعداد بسیاری از مسافران به ویژه در تعطیلات نوروزی به این استان سفر می کنند.
وی با این پیش بینی که نوروز سال 96 تعداد زیادی از هموطنان، مازندران را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند، ادامه داد: از مدت ها قبل با برنامه ریزی و اقدامات لازم برای میزبانی مسافران در مازندران انجام شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی این استان از 27 اسفند فعالیت خود را آغاز می کند، گفت: با رفع کمبودها و مشکلات سال های قبل سعی می شود تا خدمات با کیفیت تر و بهتری به مسافران ارائه شود.
وی مدارس و کلاس های درس را بخشی از ظرفیت اقامتگاه های مسافران در مازندران خواند و ادامه داد: با تخصیص اعتبار و تعمیر این فضاها می توان امکانات خوبی برای میزبانی از مسافران نوروزی در این استان فراهم کرد.
نبییان آمار مدارس اسکان مسافران نوروزی سال 96 در مازندران را 411 مدرسه با 3 هزار و 200 کلاس درس اعلام و اضافه کرد: با توجه به تعداد بالای حضور مسافران در این استان این میزان ظرفیت اقامتگاه مدارس کافی نیست.
وی از مسئولان سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور خواست تا با تخصیص اعتبار مورد نیاز مناسب سازی مدارس ستاد اسکان مازندران، این استان گردشگر پذیر را در تامین بخشی از فضاهای اقامتی یاری کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این جلسه گفت: بیش از یک میلیون و 300 هزار مسافر در تعطیلات نوروزی و تابستان امسال در مدارس استان اسکان یافتند.
سید علی قاسمی ادامه داد: هم اکنون نیز با آماده سازی مدارس اسکان پذیرش مسافران از طریق 39 پایگاه شبانه روزی انجام می شود.
وی از ایجاد مراکز دائمی اسکان فرهنگیان در مازندران به عنوان اقدام 3 سال اخیر نام برد و افزود: هم اکنون 71 سوئیت در مراکز دائمی اسکان فرهنگیان در برخی شهرهای استان راه اندازی شد.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش مازندران برای تجهیز و آماده سازی این مراکز امسال حدود 6 میلیارد ریال هزینه شده است و سال آینده در هر شهر این استان یک مرکز دائمی اسکان فرهنگیان راه اندازی می شود.
مازندران با داشتن بیش از 800 هزار نفر شب اقامت ظرفیت اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی، سالانه میزبان 30 میلیون نفر مسافر است که اغلب در تعطیلات نوروز و تابستان به این استان سفر می کنند.
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده: حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.