ارتباط وای-فای بیشتر بر پایه ارتباط شبکه اینترنت به صورت بی‌سیم است و با استفاده از این فناوری به راحتی در مسافرت، هواپیما و یا هتل می‌توان از طریق رایانه همراه به اینترنت متصل شد.
به گزارش ایرنا رمضان امینی، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: بیش از پنج هزار و 800 نیروی شهرداری شیراز به طور مستقیم و غیر مستقیم در نوروز 96 آماده خدمات رسانی به شهروندان، میهمانان و مسافران نوروزی هستند.
وی بیان داشت: مجموعه شهرداری شیراز برای استقبال مطلوب از نوروز و میهمانان نوروزی، فعالیت های خود را برای آماده سازی شهر از هفته ها قبل آغاز کرده و می توان گفت که این شهر آماده استقبال از مسافران نوروزی است.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام شده می توان به رنگ آمیزی و نقاشی جدول ها و دیوارهای شهر، اجرای آسفالت و بهبود وضعیت معابر، اتمام حفاری ها و جلوگیری از حفاری های بدون هماهنگی و توجه به مبلمان و نمادهای شهری اشاره کرد.
امینی، با اشاره به استقرار چهار ستاد استقبال از مسافران نوروزی در چهار ورودی شهر شیراز گفت: نیروهای شهرداری با استقرار در این ستادها، اطلاعات مورد نیاز گردشگران و مسافران را در اختیار آنان قرار می دهند و راهنمایی های لازم را به آنها خواهند داد.
وی، در مورد اسکان مسافران نوروزی نیز اظهار داشت: همانند سال های قبل امکان برپا کردن چادرهای مسافرتی در هر نقطه شهر ممکن نیست و این کار تنها در مکان های پیش بینی شده از جمله 15 پارک و بوستان سطح شهر امکان پذیر است.
امینی، با اشاره به پیش بینی پنج کمپ برای اسکان مسافران در ورودی های شهر افزود: 19 سالن سرپوشیده ورزشی و 42 حسینیه نیز برای اسکان اضطراری مسافران در زمان بارندگی در نظر گرفته شده است.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: همچنین برای راهنمایی مناسب مسافران نوروزی، 33 کیوسک اطلاع رسانی در نقاط مختلف شهر شیراز پیش بینی شده که تمام اطلاعات گردشگری از طریق این کیوسک ها در اختیار میهمانان نوروزی قرار می گیرد.
وی گفت: همانند سال گذشته در نوروز 96 نیز اتوبوس های گردشگری، مسافران و میهمانان نوروزی را به اماکن مختلف گردشگری منتقل می کنند تا علاوه بر کاهش ترافیک، به فرهنگسازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز کمک شود.
او اظهار کرد: به جز پارکینگ های کمپ ها و سایر مکان های اسکان مسافران، در حدود 120 نقطه شهر شیراز پارکینگ هایی با مجموع ظرفیت 22 هزار خودرو پیش بینی شده است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.