علی فخار سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد آمبولانس در 40 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای از 25 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین به خدمات رسانی می پردازند.
این مسئول ادامه داد: در نوروز 96، 270 تکنسین و کمک تکنسین فوریت های پزشکی استان قزوین برای امداد رسانی و انجام ماموریت های اورژانسی مشارکت خواهند کرد.
وی اضافه کرد:تمهیدات لازم برای عرضه داروی مورد نیاز بیماران در داروخانه های شبانه روزی و هلال احمر نیز در تعطیلات نوروزی فراهم شده و در بخش داروی بیماران خاص هم هیچ گونه محدودیت و کمبودی وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به طرح بسیج سلامت نوروزی که از اول اسفندماه جاری به منظور نظارت بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در حال اجرا است،گفت: در نوروز 96 اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی به طور روزانه سرکشی و نظارت بر تمام مراکز مربوط به سلامت را در دستور کار دارند.
این مسئول خاطرنشان کرد: تمام مراکز درمانی و بیمارستان های استان در ایام نوروز با توانی مضاعف آماده خدمت رسانی به بیماران خواهند بود.
وی اظهار کرد: در نوروز 96 بیمارستان های استان نه تنها هیچ کدام از خدمات خود را حذف نمی کنند بلکه در بخش فوریت های پزشکی و سایر بخش های ویژه نیز ظرفیت های خود را برای ارائه خدمات افزایش خواهند داد.
این مسئول همچنین اظهار کرد: بالگرد اورژانس هوایی قزوین نیز در این مدت جهت خدمات‌دهی در موارد خاص و برای تسریع در امدادرسانی در حالت آماده‌باش کامل خواهد بود.
وی در پایان از استقرار پنج ایستگاه سلامت در نقاط پرتردد استان جهت مشاوره و راهنمایی مسافران نوروزی و خدمات دهی به آنان از قبیل کنترل قند و فشار خون خبر داد و افزود: این ایستگاه ها در عوارضی های آزادراه قزوین-کرج و قزوین-زنجان و همچنین در محدوده شامی شاپ جاده تاکستان به آوج و ورودی آوج مستقر خواهند شد.
نوروز سال 95 فوریت های پزشکی قزوین با انجام 2 هزار و 313 ماموریت به 2هزار و 497 بیمار خدمت رسانی کرده بود.
در این ایام همچنین میانگین زمانی رسیدن نیروهای اورژانس به صحنه حادثه در نقاط شهری 5 دقیقه و 30 ثانیه و در حوادث جاده ای نیز 9 دقیقه بود.
در نوروز 95، 32هزار بیمار اعم از سرپایی و بستری از خدمات بیمارستان ها و مراکز درمانی استان قزوین بهره مند شده بودند.
7388* 3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.