به گزارش خبرنگار ایرنا در بیانیه ای این انجمن آمده است:با توجه به درخواست مستقیم بالاترین مقام سیاسی- اداری استان فارس مبنی بر تحقق خواسته ‌های پزشکان خانواده استان با دستورمستقیم ریاست محترم جمهوری، انجمن پزشکان عمومی شیراز از تمام پزشکان خانواده استان تقاضا دارد ضمن حفظ بیانیه‌ها و پوسترهای نصب شده در پایگاه های پزشک خانواده شهری، از سه‌شنبه سوم اسفندماه 95 تا پایان هفته آینده اقدام اعتراضی به حالت تعلیق درآید.
در بیانیه افزوده شده است:بدیهی است در صورت عدم تحقق خواسته‌های اولیه اعلام شده توسط انجمن از تاریخ فوق‌الذکر اقدام اول و دوم اسفند 95 (مشخص شدن اجباری یا اختیاری بودن برگه ارجاع طرح پزشک خانواده ) به شکل گسترده‌ تر ادامه پیدا خواهد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقدیر از پزشکان خانواده خواستار آن شد که ستاد کشوری اجرای پزشک خانواده به درخواست های مطرح شده برای اختیاری شدن استفاده از برگه ارجاع پاسخ مثبت دهد.
دکتر محمد هادی ایمانیه گفت: مرجع تصمیم گیری در مورد اختیاری شدن استفاده از برگ ارجاع، ستاد کشوری طرح پزشک خانواده است و ما منتظر تصمیم این ستاد در این زمینه هستیم.
وی اظهار داشت: در سال های گذشته و همچنین سال 95 درخواست خود را برای اختیاری شدن استفاده از برگه ارجاع در پزشک خانواده به ستاد کشوری طرح ارسال کرده ایم وپزشکان طرف قرارداد این طرح نیز باید صبر کنند تا ستاد کشوری در این زمینه تصمیم بگیرد.
وی ادامه داد: هم اینک برخی از پزشکان به اخذ تعرفه 30 درصدی خارج از برنامه پزشک خانواده مبادرت کرده اند، اما درخواست ما از پزشکان طرف قرار داد طرح این است که همچنان صبر کنند تا ستاد کشوری در باره اختیاری شدن یا نشدن طرح تصمیم بگیرد.
ایمانیه، با بیان اینکه پزشک خانواده موضوعی سیاسی و جناحی نیست، گفت: تنها راه نجات بخش سلامت، اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده است. حتی در صورت اختیاری شدن استفاده از برگ ارجاع ما اطمینان داریم که بسیاری از پزشکان و خانواده ها به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم همچنان مایلند که از تعرفه برگ ارجاع و در قالب پزشک خانواده مراحل درمانی را انجام دهند.
وی ادامه داد: از این رو اجباری برای ماندن یا رفتن پزشکان همکار طرح در نظر نگرفته ایم.
منظور از برگ ارجاع در طرح پزشک خانواده، ‌گرفتن برگه از پزشکان عمومی برای معرفی به پزشکان متخصص است که بیماران ناچارند آن را به متخصصان بدهند در غیراین صورت تعرفه ها گران تر خواهد بود.
خبرنگار:‌نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.