به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، ضرغام صادقی در نشست با
شورای ستادی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، بیان داشت: حوزه های فعال نام برده در بخش خصوصی می توانند با تغییرات در فضای سرمایه گذاری و آمایش سرزمینی، خلاها را پر و زمینه بهبود شرایط تولید و تجارت را فراهم کنند و بی شک دولت هم در این روند همکاری لازم را خواهد داشت.
وی، افزود: اولویت ها و سیاست های وزرات صنعت، معدن و تجارت مبتنی بر ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بازاریابی (مارکتینگ)، رونق توسعه بازار و صادرات متناسب با علم روز دنیاست.
صادقی با اشاره به اینکه بهبود شرایط اقتصادی کشور در هر موقعیتی باید لحاظ شود، گفت: در این میان نقش مثلت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان های این وزارتخانه در استان ها، اتاق بازرگانی و تشکل های بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این وزارتخانه در حوزه بازرسی نیز برای رسیدن به اهداف عالیه خود در این زمینه، موضوع بازرسی های هوشمندانه را با استفاده از روش های نوین، علمی، دقیق، تاثیر گذار و کاربردی با بیان نقاط مثبت و ضعف امور، مد نظر دارد و عملیاتی و محقق شدن آن را نیازمند مشارکت همگان می داند.
صادقی افزود: همچنین حوزه ارزیابی عملکرد این وزارتخانه در بُعد عملیاتی بر سه اصل ساختار قوی، عملکردتاثیر گذار و راستی آزمایی در انجام فعالیت ها و ماموریت های کاری، استوار است.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بر این باوریم که بهبود زیرساخت ها، آموزش مستمر، کاربردی و اثر گذار و همچنین برطرف کردن خلاهای مدیریتی، استفاده از تفکر خلاقانه و بهره گیری از تجربه های ارزشمند، ما را به اهداف خود نزدیک خواهد کرد.
صادقی در بخش دیگری از مطالب خود به قابلیت های مختلف استان فارس اشاره کرد و گفت: گردشگری مذهبی، طبیعی و حوزه سلامت از جمله ظرفیت های مناسب این استان محسوب می شود و با راهنمایی های موثر می توان به سرمایه گذاران برای بهره گیری از این ظرفیت ها کمک کرد و بی شک نتایج مثبت این امر علاوه بر استان شامل کشور نیز خواهد شد.
این مقام مسئول، وجود نیروهای متخصص در استان فارس را از دیگر مزیت های و قابلیت های این استان برشمرد و اظهار داشت: از قوه به فعل درآوردن این ظرفیت عظیم و استفاده بهینه از این مزیت ها، این استان را در مسیر رشد و توسعه همه جانبه قرار می دهد.
صادقی بیان کرد: این امر مستلزم بهبود روند سرمایه گذاری با رویکرد ایجاد اشتغال، حل مشکل بیکاری، تولیدات با کیفیت رشد صادرات و رقابت در بازارهای جهانی است.

** از تجربه های سایر کشورها در رقابت پذیری بازار خودرو استفاده شود
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین در نشست دیگری که با نمایندگان فروش خودرو و مدیران ایران خودرو داشت، بیان کرد: از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و نیز از تجربیات سایر کشورها در امر مهم آموزش، رقابت پذیری و ارتقا سطح عملکرد خود استفاده کنید.
صادقی گفت: برنامه‌های بهبود کیفیت، خدمات پس از فروش، تکریم ارباب رجوع و ارائه سرویس به مشتریان از جمله مولفه های مهمی است که میزان شکایت ها وگلایه ها را به حداقل می رساند.
وی افزود: چگونگی رسیدگی به شکایت های خودرویی از سوی این وزارتخانه به روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت در استان ها تفویض شده و این وزارتخانه نظارت عالیه را انجام خواهد داد.
موضوع مالیات و قیمت گذاری خدمات خودرویی از مهمترین مباحثی بود که نمایندگان دفاتر مجاز فروش خودرو در این نشست مطرح کردند.

** فارس در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در کشور اول است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست گفت: این استان برای حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی،
تا کنون 113 نشست در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار فارس و مسئولان ذی ربط برگزار کرده و با حل مشکل حدود 50 درصد از واحدهای تولیدی، فارس در زمره استان های پیشرو کشور است.
علی همتی افزود: همچنین استان فارس در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی با اشتغال کمتر از 100 نفر و پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، با پرداخت 471 میلیارتومان به 341 واحد تولیدی، در کشور رتبه اول پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان داشت: میزان صادرات این استان نیز در 9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 94 بیانگر 36 درصد افزایش است.
در این گزارش به میزان صادرات 9 ماه سال 95 استان فارس اشاره ای نشده است.
همتی افزود: در بحث توسعه زیرساخت های صادراتی و اهدای جوایز صادرات به صادر کنندگان، با همکاری مسئولان ذی ربط در حال فراهم کردن شرایط مناسب و درخورشان استان فارس، تولیدکنندگان و صادر کنندگان این استان هستیم.
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
2027 /6118

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.