به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم‌ حسینی روز یکشنبه در نشست شورای مدیران و معاونان صدا و سیمای مرکز استان کرمان افزود: دغدغه انقلاب اسلامی را رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مسائل مهم کشور مطرح می کند.
وی تصریح کرد: استمرار و بقای جمهوری اسلامی با اقتصاد و اشتغال گره خورده و اگر ما مدیران نتوانیم کارآمدی خود را در حوزه اقتصاد و اشتغال ثابت کنیم، ادامه وضع موجود شاید با مشکلاتی مواجه شود.
استاندار کرمان گفت: اقتصاد و اشتغال مردم در اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از راهبردهای نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و 10 سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی سالها را به عناوین اقتصادی نامگذاری می کنند.
وی افزود: اگر همه دستگاه ها در زمینه اقتصاد مقاومتی مشارکت نکنند در اقتصاد موفقیتی نخواهیم داشت.
رزم حسینی اضافه کرد: همان طور که برای دفاع از خاک خود در برابر دشمن جهاد می کنیم امروز هم باید در برابر حمله دشمن به اقتصاد کشور پا به عرصه بگذاریم و در برابر دشمن اقتصادی که اقتصاد خانوار و روستا را نشان گرفته نیز حرکت فراگیر و جهاد اقتصادی داشته باشیم.
وی گفت: اگر انتظار از دستگاه های دولتی مطرح می شود به معنای انتقاد نیست بلکه به مفهوم فراخوان برای یاری کردن در راستای نجات اقتصاد ایران و ایجاد اشتغال برای جوانان است.
مقام عالی دولت در استان کرمان افزود: حکومت و اسلام در راستای تعالی و رسیدن به قرب الهی است و حکومت وسیله ای است که مردم در راستای ارتقای فرهنگ دینی، اسلامی و اقتصادی گام بردارند.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی دغدغه اصلی مدیران استان کرمان است تصریح کرد: حرکت در مسیرهای حاشیه ای، ضربه به استان کرمان است بنابراین همواره از این امر پرهیز کرده ایم.
رزم حسینی از ارائه طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج در استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: تفکر بخش خصوصی را دارم و دولت را با تفکر بخش خصوصی در استان کرمان اداره کرده ام و زمانی که ظرفیت های قلعه گنج و در کنار آن محرومیت مردم را دیدم با خود گفتم اگر این شهرستان متعلق به من بود آن را چگونه اداره می کردم و می ساختم.
وی با تاکید بر اینکه مردم قلعه گنج بسیار عزتمند و دارای طبع بلندی هستند افزود: این سئوال مطرح است چرا با این سرمایه اجتماعی نتوانستیم شهرستان قلعه گنج را بسازیم.
استاندار کرمان بیان کرد: از سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خواستم مدیریت شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج را بر عهده گیرد زیرا مشکل ما مشکل مدیریت است.
وی گفت: تغییر نگرش مردم از نگاه به دولت به نگاه به خود را در قلعه گنج شاهد هستیم و طرح شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج یک طرح طولانی مدت است.
رزم حسینی افزود: صدا و سیما به عنوان دستگاهی است که باید تابلوی پخش برنامه های حکومتی و ایجاد امید در مردم باشد و ضربه به امید مردم موجب می شود به اقتصاد مقاومتی ضربه وارد شود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند 'قلعه گنج، اقتصاد مقاومتی مد نظر ماست و بروید و منطقه را ببینید'
مقام عالی دولت در استان کرمان خاطرنشان کرد: مردم قلعه گنج امروز امیدوار شده و شاخص های امنیتی در منطقه 70 درصد افزایش یافته است و مردم نیز پول های خرد خود را برای مشارکت در برنامه های اقتصاد مقاومتی آورده اند و این به معنای دفاع از اقتصاد کشور است.
وی گفت: باید بدانیم گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را چگونه می توان پیاده کرد و باید حرکتی را انجام دهیم که مردم همان طور که مجاهدان دوران دفاع مقدس را تقدیس می کردند امروز هم سرمایه گذاران و کارآفرینان را قدر بدانند.
رزم حسینی عنوان کرد: در روستاها باید کاری انجام دهیم که مردم به ثروت های خود آگاهی پیدا کنند.
وی با اشاره به گسترش حاشیه نشینی در شهرها تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با زمین خواری و حاشیه نشینی در کرمان مقابله کردیم و حتی 10 متر به شهر کرمان اضافه نشد.
استاندار کرمان گفت: نباید به امید مردم لطمه بزنیم و این هنری نیست که امید مردم را ناامید کنیم و باید امید مردم را تقویت کنیم.
استاندار کرمان افزود: استان کرمان ظرفیت بسیار بالایی دارد و می تواند یک استان خودکفا باشد.
** پخش بیش از 51 هزار دقیقه برنامه با موضوع اقتصاد مقاومتی از شبکه استانی
مدیرکل صدا و سیما مرکز استان کرمان نیز گفت: بیش از 51 هزار دقیقه برنامه با موضوع اقتصاد مقاومتی طی 9 ماهه گذشته در صدا و سیمای مرکز استان کرمان پخش شده است.
احمد علیرمضانی افزود: کرمان، استانی زرخیز اما ناشناخته است و اگر بتوانیم به معرفی ظرفیت های این استان بپردازیم موجب دلبستگی و توجه کرمانی ها به زادگاه خود می شود و در این راستا حرکت کردیم و کارهای زیادی انجام شده است.
وی ادامه داد: استفاده حداکثری از شبکه های سراسری در دستور کار قرار گرفته و 51 هزار و 107 دقیقه برنامه با موضوع اقتصاد مقاومتی طی 9 ماهه گذشته در صدا و سیمای استان کرمان پخش کرده ایم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمان گفت: بر اساس پژوهشی انجام شده 51 درصد مردم اولویت رئیس جمهور آینده را تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرده اند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی را راه نجات کشور دانسته اند و ما در صدا و سیمای مرکز کرمان در راستای امیدآفرینی هم گام برمی داریم.
علیرمضانی عنوان کرد: صفحه اختصاصی کرمان در خبرگزاری صدا و سیما به زودی افتتاح می شود.
** گزارش اقتصاد مقاومتی شبکه کرمان پخش ملی شده است
معاون خبر صدا و سیمای مرکز استان کرمان نیز در سخنانی گفت: طی 9 ماهه سال جاری 90 گزارش با موضوع اقتصاد مقاومتی در صدا و سیمای مرکز استان کرمان تولید شده است که این گزارش ها از شبکه های ملی هم پخش شده است.
میرکمالی ادامه داد: 60 درصد خبرها مربوط به دولت است و نشان می دهد ما سعی کرده ایم کوتاهی نکنیم، هر چند مشکلات زیادی در شهرستان ها داریم اما در ایجاد امید به مردم تلاش می کنیم.
** گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در برنامه های صدا و سیمای مرکز کرمان
جانشین صدا و سیمای مرکز استان کرمان نیز گفت: تعریف مشخصی برای گفتمان سازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی وجود نداشت و هنوز هم مشخص نشده بنابراین صدا و سیمای مرکز استان کرمان سعی کرد از ابتدا کار را با برنامه ریزی مدون آغاز کند.
مرتضی میقانی افزود: برنامه اقتصاد مقاومتی صدا و سیمای مرکز استان کرمان در اواخر فروردین ماه سال جاری تدوین شد و از جامع ترین تعریف برای اقتصاد مقاومتی آغاز کردیم که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شده است و به ارکان و الزامات اقتصاد مقاومتی رسیدیم.
میقانی ادامه داد: چند موضوع به عنوان رکن و پنج الزام از سوی معظم له برای اقتصاد مقاومتی مشخص و برای هر یک از عناوین نیز برنامه های عملیاتی مشخص شده است.
وی گفت: برنامه های صدا و سیمای مرکز استان کرمان ملزم به پرداختن اقتصاد مقاومتی شدند و در این راستا تقسیم کار صورت گرفت و این بدین معنا نیست که در حوزه اقتصاد مقاومتی کار اختصاصی و خاص انجام نشده باشد بلکه برنامه های خاص نیز اجرا شده است.
جانشین صدا و سیمای مرکز استان کرمان گفت: کمتر روزی است که بخش خبر صدا و سیمای مرکز کرمان خالی از بحث اقتصاد مقاومتی باشد و در حوزه سیما نیز کارهای خاصی برای اقتصاد مقاومتی انجام شده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.