به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام هادی حبیبی روز شنبه در آئین راه اندازی اولین کانون بسیج رسانه استان گیلان در شهرستان رضوانشهر افزود: کسانی که در بحث رسانه و حرفه خبرنگاری مشغول خدمت هستند، وجه اشتراک آنان با شغل انبیاء در واقع همین رسالت انتقال خبر و پیام رسانی است.
وی با اشاره به تأثیر رسانه های معاند خارج از کشور در زمینه فتنه سال 88 گفت: فتنه 88 متأثر از رسانه های بیگانه بود و دشمن با استفاده از این ظرفیت تمام تلاش خود را بکار بست و در مقابل شاهد حضور قدرتمندانه رسانه های داخلی و خبرنگاران حرفه ای و متعهد نیز بودیم و بصورت هدفمند اطلاع رسانی لازم را در جامعه بعمل آوردند و منجر به خلق حماسه نهم دی گردید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر با پر مخاطره دانستن حرفه خبرنگاری بیان کرد: خبرنگاری یک شغل پرمخاطره و سخت است و داشتن روحیه بسیجی برای خبرنگاران مورد تأکید می باشد و فرد خبرنگار نباید محافظه کار باشد و باید اخبار بگونه ای در جامعه منتشر شود که با ارزش های جامعه منافات نداشته باشد.
حبیبی داشتن سواد رسانه ای برای خبرنگاران را مورد تأکید قرار داد و افزود: خبرنگاران باید دقت لازم در امر تحریر و صحیح بودن انتقال اخبار را داشته باشند و خبری که منعکس می کنند حاوی پیام برای مخاطب باشد و نسبت به امر آموزش هم باید غافل نباشند و در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش کنند.
همچنین جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این آئین ضمن تشکر از فرمانده سپاه رضوانشهر مبنی بر پیگیری های لازم برای راه اندازی کانون بسیج رسانه در این شهرستان گفت: رضوانشهر اولین شهرستانی است که در سطح استان گیلان اقدام به راه اندازی این کانون کرده است و این مهم ناشی از تلاش فرمانده سپاه این شهرستان است.
سردار مهدی کاظمی پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز و شهدای مدافع حرم افزود: شهدای مدافع حرم امروز باعث عزت مسلمین جهان و اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی با اشاره به حماسه 9 دی گفت: این روز یوم الله است و هرساله این روز را جشن میگریم چون دشمن با تمام توان خود وارد میدان شده بود و با استفاده از نیروهای فریب خورده در داخل کشور در صدد ضربه زدن به نظام بودند.
این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به نقش رسانه های خارجی در فتنه 88 گفت: رسانه های خارجی در فتنه 88 با تمام توان تلاش خودشان را برای براندازی نظام بکار بستند و در مقابل رسانه های داخلی کشور ایران نیز با استفاده از ظرفیت موجود و خبرنگاران متعهد دین خودشان را نسبت به انقلاب و کشور ادا کردند.
سردار کاظمی پور بیان کرد: مدیریت توانمند و هوشیارانه امام خامنه ای در مهار فتنه 88 بگونه ای بود که بدون آسیب رساندن به مردم این بحران خاموش و در نهایت حماسه 9 دی خلق شد.
در پایان آقای کمال کمالی از خبرنگاران رضوانشهر، طی حکمی بعنوان سرپرست کانون بسیج رسانه در این شهرستان معرفی شد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار :‌مهر علی گواهی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7293/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.