به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح روز یکشنبه در آئین تجلیل از کارآفرینان برتر مازندران که در ساری ، افزود : این واحدها که در زمینه صنعت ، معدن و کشاورزی فعالند ، تا پیش از دریافت تسهیلات رونق تولید به خاطر نبود نقدینگی و دیگر مشکلات تعطیل بودند .
وی تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در قالب بسته رونق تولید در مازندران را بیش از 350 میلیارد تومان اعلام کرد.
استاندار مازندران گفت که این تسهیلات به 844 واحد تولیدی در بخش های صنعتی ، کشاورزی و معدنی پرداخت شده است .
دولت یازدهم در سال جاری بسته رونق تولید را برای فعال کردن واحدهای تولیدی دارای مشکل یا تعطیل شده به خاطر رکود اقتصادی تعریف کرد و 160 هزار میلیارد ریال هم بودجه در قالب تسهیلات به آن اختصاص داد.
سهم مازندران از این مبلغ چهار هزار و 700 میلیارد ریال تعیین و تاکنون بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده است . این استان در حال حاضر رتبه اول کشور را در پرداخت تسهیلات رونق تولید دارد .
فلاح همچنین از وجود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ در مازندران خبر داد و گفت : از این تعداد 2 هزار و 500 واحد می بایست فعالیت کنند و بقیه از همان ابتدا تاسیس هم نباید راه اندازی می شدند .
** ایجاد حوزه های جدید اقتصادی و اشتغالزایی در مازندران
استاندار مازندران از ایجاد حوزه های جدید اقتصادی و اشتغالزایی در مازندران به عنوان بخش دیگری از فعالیت ها برای این عرصه نام برد و گفت که آی سی تی و آی تی از جمله ظرفیت های جدید برای این بخش به شمار می روند .
وی مازندران را برخوردار از زیرساخت ها در این حوزه دانست و ادامه داد : با امضای تفاهم نامه همکاری با 18 شرکت بزرگ کشور تولید محتوا و کار آفرینی در استان پیگیری می شود .
فلاح از کارآفرینان به عنوان مجاهدان واقعی کسب و کار در جامعه نام برد و گفت که این افراد با پذیرش تمامی مخاطرات ، فعالیت در این عرصه گام برداشتند .
وی افزود : اشتغال که همچنان چالش جدی جامعه به شمار می رود کارآفرینان در این عرصه به خوبی می توانند یاریگر باشند .
در یازدهمین جشنواره کار آفرینان برتر مازندران از هشت کار آفرین حوزه های صنعت ، خدمات ، کشاورزی و صنایع تبدیلی تجلیل شد.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.