به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس رضایی در بازدید از روند اجرایی پروژه بند خاکی تنگ قلات منطقه عماد شهر لارستان با اشاره به فعالیت‌های آبخیزداری و اثرات مثبت آن در این شهرستان گفت: ساخت سد خاکی تنگ قلات از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر نیز در حال تکمیل می‌باشد.

وی اعتبار اختصاص یافته به این پروژه را بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: هزینه ساخت این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

رضایی با اشاره به پیگیری‌ها و نظارت‌های مستمر از فعالیت‌های انجام شده توسط پیمانکار و مجری این پروژه گفت: انتظار می‌رود با ادامه روند این فعالیت‌ها و تخصیص اعتبارات لازم تا چند ماه آینده عملیات اجرایی این پروژه تکمیل و شاهد بازدهی پروژه و آبگیری کامل آن باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان حجم عملیات سنگی ملاتی در این پروژه را دو هزار متر مکعب و مساحت حوضه آبریز این بند خاکی را شش هزار و پانصد هکتار عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر مهار سیلاب و تغذیه آب‌های زیر زمینی می‌توان در هر سیلاب حدود یک میلیون متر مکعب آب را جمع آوری و ذخیره کرد.

وی با اشاره به مزایای این پروژه گفت: این بند خاکی علاوه بر تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و کنترل سیلاب نقش بارزی در تأمین آب آشامیدنی شهر عماد شهر و روستاهای تابعه بخش صحرای باغ این شهرستان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1425595
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.