حمزه احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان رسوب در پی بارندگی‌های امسال کنترل و در مجموع ۵۰ درصد بندهای سنگی و خاکی آبخیزداری و آبخوانداری منطقه جنوب کرمان آبگیری شد.

وی ادامه داد: در پی بارش‌های اخیر بندهای سنگی و خاکی آبخیزداری و آبخوانداری منطقه جنوب کرمان بیش از یکهزار تُن کنترل فرسایش داشتند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار داشت: آبگیری طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری نقش مهمی در کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های زیر زمینی و نیز کنترل رسوب دارد.

وی با تاکید بر اینکه آبخیزداری در بارش‌های اخیر ۴۵ میلیون متر مکعب روان‌آب را کنترل و مدیریت کرد، افزود: بارش‌ها ۱۰ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیرزمینی اضافه کرده است.

احمدی ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری فواید زیادی در کاهش اثرات خشکسالی دارد از این رو آبخیزداری را می‌توان مهمترین اقدام در حوزه منابع طبیعی دانست.

وی مساحت مجموع حوزه‌های آبخیز جنوب کرمان را سه میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی طرح‌های حوزه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بر اساس یک برنامه مدون در حال انجام است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان داشت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شامل عملیات سنگی ملاتی، خاکی و پخش سیلاب، گابیونی و بیومکانیکی (بانکت بندی) در ۳۶ حوزه آبخیز در حال مطالعه و اجرا است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.