به گزارش روز سه شنبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، «جواد پیربداقی» با بیان اینکه اجرای پروژه های آبخیزداری به صرفه و اقتصادی است گفت: با اجرای این پروژه ها تا حد زیادی به ویژه در مواقع بحران و با کمترین هزینه از خسارت های مالی و جانی پیشگیری می شود.

وی درباره پروژه های آبخیزداری که درسطح شهرستان ملارد اجرا شده است اظهار داشت: در دو سال گذشته و با اعتباری بالغ بر ۱۷.۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات آبخیزداری و آبخوان داری با هدف کنترل سیلاب، رسوب و افزایش نفوذ پذیری آب در قالب احداث بندهای سنگی-ملاتی، سنگی-گابیونی و پخش سیلاب در حوزه های آبخیز این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان ملارد خاطر نشان کرد: این اقدامات شامل عملیات پخش سیلاب و خاکریزی با تراکم ۸۵ درصد و به حجم ۱۰۰ هزار مترمکعب و عملیات سنگی-ملاتی به حجم  ۱۸۷۳مترمکعب در حوزه آبخیز قزل چشمه بوده است.

پیربداقی تصریح کرد: درحوزه آبخیز اخترآباد نیز بندهای سنگی-ملاتی و سنگی-گابیونی به حجم ۲۲۵۰ مترمکعب احداث شده است.

وی یادآور شد: با اجرای پروژه های آبخیزداری شاهد اثر بخشی بسیار زیاد این پروژه ها در حفاظت خاک، کاهش خطرات سیلاب، تقویت منابع آب های زیر زمینی، بهبود پوشش گیاهی و ایجاد امنیت ساکنان منطقه هستیم.  

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد با توجه به اهمیت عملیات آبخیزداری در بهبود وضعیت حوزه های آبخیز و عرصه های منابع طبیعی، بر تداوم انجام این گونه اقدامات در حوزه های آبخیز این شهرستان تاکیدکرد.  

شهرستان ملارد در جنوب غربی پایتخت واقع شده است که این شهرستان در هفته گذشته شاهد بارش های نسبتا زیاد باران بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.