به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اصغر سپه وند با اعلام این خبر اظهار داشت: این اسناد برای اولین بار و به منظور تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و منابع طبیعی و با همکاری اداره ثبت و املاک شهرستان پاکدشت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان پاکدشت دارای 33 هزار هکتار عرصه های ملی است اظهار داشت: تاکنون برای حدود 99 درصد از این اراضی اسناد مالکیت دفترچه ای صادر شده است که با توجه به ضرورت تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد کاداستری این اقدام در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم شاهد سند دار شدن تمامی اراضی ملی در قالب تک برگ کاداستری باشیم.

سپه وند با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر یکی از اولویت های مهم و اصلی مجموعه منابع طبیعی است تصریح کرد: در اجرای این طرح اصلاح هندسی نقشه پلاک های ثبتی بر مبنای عوارض طبیعی و تدقیق نقشه ها انجام می شود و سپس در بانک کاداستر سازمان ثبت بارگذاری شده و در نهایت منجر به صدور سند تک برگ کاداستری می شود.

وی درباره فواید و دستآوردهای اجرای این طرح یادآور شد: پیگیری از سوء استفاده متصرفان و زمین‌خواران، اعمال مدیریت دقیق و درست بر عرصه های منابع طبیعی و بر طرف شدن مشکلات ثبتی و اسناد مالکیت مردم برخی از مزایای اجرای این طرح می باشد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان پاکدشت ادامه داد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته امسال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 20هزار هکتار اراضی ملی این شهرستان زیر پوشش اجرای طرح کاداستر قرار می گیرد.

شهرستان پاکدشت در جنوب پایتخت واقع شده است.

تهرام/7243//1348

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.