به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران علی کیان که در جمع ضابطان دادگستری سخن می گفت، به اقدامات انجام شده نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: از سال 94 تاکنون با تلاش مأموران یگان حفاظت در راستای اجرای بیش از 533 فقره احکام صادره و دستورات قضائی بیش از یک هزار و 285 هکتار از عرصه های منابع طبیعی به ارزش حدودی 5 هزار میلیارد تومان از متصرفان خلع ید و به دولت بازگردانده شد.
وی به اجرای طرح کاداستر اراضی ملی به عنوان طرح راهبردی اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون برای حدود 70 هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران این طرح به مرحله اجرا درآمده و اسناد تک برگی کاداستر صادر شده و در سال جاری پیش بینی شده که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی و استانی حدود 200 هزار هکتار از اراضی ملی استان زیر پوشش طرح کاداستر قرار گیرد.

** رویکرد پیشگیرانه و تعامل با دستگاه های حاکمیتی در اولویت است
همچنین فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع حافظان منابع طبیعی استان تهران گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات و تصرفات به اراضی ملی و سرعت بخشیدن به امر حفاظت از منابع طبیعی و برخورد به هنگام با متخلفان، رویکرد پیشگیرانه و تعامل و هماهنگی با دیگر دستگاه های حاکمیتی، قضائی و انتظامی در اولویت و دستور کار قرار دارد.
سرهنگ قاسم سبزعلی با اشاره به گستره وسیع اراضی منابع طبیعی در کشور مشارکت مردم در حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی را بسیار با اهمیت دانست و افزود: یکی از راهبردهای اصلی ما در حوزه حفاظت از منابع طبیعی بهره گیری از مشارکت مردم و توانمندسازی جوامع محلی می باشد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور مشکلاتی همچون کمبود نیرو و اعتبارات و نبود ساختار سازمانی را از جمله مشکلات پیش روی این یگان برشمرد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.