به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران سید علی عظیمی در جمع اعضای شورای هماهنگی این اداره کل افزود: یکی از شاخص های اصلی در انتخاب حوزه های آبخیز و آبخوان داری برای اجرای این پروژه های از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جامع نگری در حوزه های آبخیز بوده است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که رویکرد سازمانی بر جامع نگری در بهره برداری از منابع سرزمین در قالب حوزه های آبخیز است پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری با رویکرد جامع نگری در حوزه های آبخیز در حال اجرا است.
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به ارکان اصلی ظرفیت های جامع نگری در حوزه های آبخیز اشاره کرد و اظهار داشت: انسجام سازمانی دستگاه های تأثیرگذار و تأثیرپذیر، استعداد سرزمین بر اساس مطالعات آبخیزداری و مشارکت مردمی از ارکان اصلی ظرفیت های جامع نگری در حوزه های آبخیز است.
وی همراهی دست اندرکاران و مردم را در توسعه بخش آبخیزداری بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت مردم در تمامی مراحل اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری از مؤلفه های مهم مورد نظر در پروژه های در حال اجرا است.
عظیمی با بیان اینکه امسال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیات بیولوژیکی در سطح 9 هزار و 600 هکتار در 6 شهرستان استان تهران به مرحله اجرا در آمده یادآور شد: این عملیات که شامل کپه کاری، بذرکاری، نهال کاری، احداث هلالی های آبگیر توام با بذرکاری و حفاظت و قرق است در 10 زیر حوزه آبخیز استان تهران اجرایی شده است.
تهرام/7243/3225//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.