معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای پروژه‌های آبخیزداری با رویکرد جامع نگری در حوزه‌های آبخیز خبرداد.

به گزارش ایلنا، سید علی عظیمی افزود: یکی از شاخص‌های اصلی در انتخاب حوزه‌های آبخیز برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جامع نگری در حوزه های آبخیز بوده است.

وی به ارکان اصلی ظرفیت‌های جامع‌نگری در حوزه‌های آبخیز اشاره کرد و اظهار داشت: انسجام سازمانی دستگاه‌های تأثیرگذار و تأثیرپذیر، استعداد سرزمین بر اساس مطالعات آبخیزداری و مشارکت مردمی از ارکان اصلی ظرفیت‌های جامع نگری در حوزه‌های آبخیز است.
وی همسوئی و همراهی دست اندرکاران و مردم را در توسعه بخش آبخیزداری بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت مردم در تمامی مراحل اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری از مؤلفه‌های مهم مورد نظر در پروژه‌های در حال اجرا است.
 
عظیمی با بیان اینکه امسال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیات بیولوژیکی در سطح 9600هکتار در 6 شهرستان استان تهران به مرحله اجرا در آمده است یادآور شد: این عملیات که شامل کپه‌کاری، بذرکاری، نهالکاری، احداث هلالی‌های آبگیر توام با بذرکاری و حفاظت و قرق است در 10 زیر حوزه آبخیز استان تهران اجرایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.