سید احمد احمدی‌زاده، سه‌شنبه در نشست ستاد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و روز جهانی قدس، با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق توسط دستگاه‌های فرهنگی، خواستار برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی هنری در برپایی ۲ مناسبت یاد شده در استان فارس شد.

وی با بیان اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها به صورت منسجم و هدفمند باید برنامه‌های فراگیری برای ایام نام برده اجرا شود، بر رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین ستاد مقابله با کرونا در استان فارس نیز تاکید کرد.

احمدی‌زاده، ادامه داد: ضروری است برای ارزیابی برنامه‌هایی که در این زمینه تدارک دیده می‌شود و همچنین نظارت بر اجرای این برنامه‌ها، کمیته‌ای تشکیل شود زیرا این امر می‌تواند در شناسایی نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف برنامه‌ها کمک شایانی کند.

هزینه اعزام زائران به مرقد امام (ره) برای نیازمندان صرف خواهد شد  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا و بنا به تصمیمات اتخاذ شده مبنی بر عدم اعزام کاروان‌های شرکت کننده در آیین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) به تهران، بخشی از هزینه‌هایی که در سال‌های پیشین به امر اعزام زائران به مرقد امام (ره) اختصاص داده می‌شد در قالب تهیه بسته‌های معیشتی در اختیار خانواده‌های نیازمند این استان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمد رضایی افزود: این تصمیم با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه اتخاذ شده است.

محوریت آیین سالروز رحلت امام (ره) و روز قدس بر فعالیت‌های فضای مجازی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس همچنین گفت: اجرای برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و روز جهانی قدس با محوریت فعالیت‌های فرهنگی و فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.

رضایی با بیان اینکه امام (ره) همواره بر محور قرار دادن انجام اقدامات فرهنگی توسط مردم تکیه داشت، گفت: برنامه‌های سالگرد ارتحال امام (ره)، بزرگداشت شهدای قیام پانزده خرداد و روز جهانی قدس با محوریت مردم برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس ادامه داد: تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در قالب اقدامات فاخر از مهمترین رئوس برنامه‌ریزی‌های ستاد ارتحال است.

رضایی اضافه کرد: به سبب شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاکید بر دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، محور برنامه‌های اجرایی با تشکیل کمیته فرهنگی دنبال خواهد شد.

او بیان کرد: کمیته فرهنگی با برنامه‌ریزی اصولی در بخش‌های مختلف نسبت به انجام امور تبیینی برای مناسبت‌های پیش رو اقدام خواهد کرد.

به گفته وی، با هدف تهیه ویژه برنامه برای برگزاری مناسبت‌های نام برده، کمیته اطلاع رسانی با مسوولیت صدا و سیمای مرکز فارس، کمیته رسانه و فضای مجازی با مسوولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کمیته تبلیغات و فضاسازی شهری با مسوولیت شهرداری شیراز و کمیته پشتیبانی با مسوولیت استانداری فارس و فرمانداری شهرستان شیراز نیز تشکیل خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: شخصیت جهانی امام خمینی (ره) در قرن بیستم، بزرگترین و منحصر به فردترین پدیده قرن را به وجود آورد.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام (ره) در به وجود آوردن نهادهای مختلف فرهنگی و ارزشی، بیان کرد: یکی از این نهادها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در دوم اردیبهشت سال ۵۸ تاسیس شد.  

رضایی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بُعد معنوی، فرهنگی، امنیتی و اقدامات جهادی افتخارات بسیاری را در طول ۴۱ سال از عمر با برکت خود در عرصه داخلی و بین المللی بر جای گذاشته است که پیروزی جبهه مقاومت بر ایادی استکبار در منطقه به ویژه داعش با فرماندهی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی از جمله این دستاوردهای ارزشمند است.

در ادامه این نشست، شماری از اعضای این ستاد، پیشنهادهای خود را پیرامون برگزاری هرچه بهتر آیین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، بزرگداشت شهدای قیام پانزده خرداد و روز جهانی قدس مطرح کردند.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی پس از سال ها مجاهدت در راه اسلام و رهبری انقلاب اسلامی اواخر شب سیزدهم خرداد سال ۱۳۶۸ در تهران به ملکوت اعلی پیوست.

بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران امام (ره) شانزدهم مرداد سال ۵۸ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، روز جهانی قدس نام نهادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.