حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی ائمه جمعه و فرمانداران سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئوکنفرانس به همت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با عنوان رزمایش«کمک مؤمنانه» برگزار شد اظهارداشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان ماه جاری، در راستای مواسات و کمک به افراد نیازمند و مستمندان بوده که سنت پیامبر(ص) است.

وی ادامه داد: براساس فرمایش رهبری معظم انقلاب کمک به مستمندان باید مورد توجه همه آحاد مردم بویژه دستگاه‌های نظامی و مجموعه‌هایی که ارتباط بیشتری با رهبر معظم انقلاب و دستگاه رهبری نظام مقدس اسلامی دارند قرار گیرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: در سنوات اخیر، تلاش‌های مختلفی برای کمک به نیازمندان و مستمندان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و گروه‌های مردمی انجام شده و با توجه به اینکه ما در استان شاهد محرومیت بیشتری هستیم و چه بسا تعداد نیازمندان بیشتر از سایر نقاط  کشور باشد، این جهت مایه خوشبختی است که این حرکت کمک به نیازمندان و مستمندان از گذشته بوده و هم‌اینک نیز ادامه دارد.
حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هم‌اینک در مجموعه خود ستاد یا قرارگاهی تشکیل و در حال تلاش برای تحقق فرمایشات رهبری معظم انقلاب مبنی بر کمک به مستمندان و نیازمندان هستند و گزارشات مختلفی نیز از این موضوع در رسانه‌ها منتشر شده است.
وی بیان کرد: باید از توان هرکس که می‌تواند کمکی کند، بهره‌گیری شود و توجه ویژه‌ای نیز به جوانان داشته باشیم‌.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهتر است اولویت فعالیت در این رزمایش با مساجد باشد و تلاش کنیم هیچگاه چراغ خانه خدا خاموش نشود.
حجت الاسلام و المسلمین محامی با بیان این مساله که مساجد در هر محله خانه خدا و پایگاه فرهنگی است، ادامه داد: در قالب این رزمایش باید خانواده‌های نیازمند و آبرومند شناسایی شود و به جای آنکه آنان به دنبال ما بیایند، ما به سراغ آنان رفته و عزت و حرمت آنان را حفظ کنیم و از تبلیغات که در این بخش دچار اشکال است خودداری شود.
وی افزود: باید نوع رفتار و کردار ما در قبال خانواده‌های نیازمند به گونه‌ای باشد که ارائه خدمات ما تحقیر آمیز نباشد و هر نوع کمکی که از توان ‌ما بر می‌آید علاو بر کمک های معیشتی به آنان ارائه دهیم چرا که شاید برخی افراد نیازمند کمک معیشتی نبود و کمک ‌حقوقی و مشاوره پزشکی را نیاز داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.