به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده سپاه قدس گیلان شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به راه اندازی قرارگاه رزمایش مواسات در استان، اظهار کرد: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب درباره کمک مومنانه و دستور نماینده ولی فقیه در گیلان در زمینه کمک و مشارکت همه دستگاه‌ها اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه همه سازمان‌ها و نهادها خدماتی و مردمی و مؤسسات خیریه زیر نظر این قرارگاه فعالیت خواهند کرد، افزود: این قرارگاه از شش کمیته تحصیل منابع، تبلیغات و اطلاع رسانی و رسانه، کمیته رصد و پایش، کمیته پشتیبانی برای جمع آوری کمک‌های غیرنقدی و کمیته توزیع اقلام و کمیته نظارت و بازرسی تشکیل شده است.

وی با تأکید بر صیانت و حفظ کرامت انسانی افراد در زمان انجام کمک، گفت: نماینده تام الاختیاری از سوی استانداری برای این موضوع انتخاب شده تا تسهیل کننده امور باشد. در روزهای گذشته نیز در همین راستا ۹ هزار بسته معیشتی تهیه و در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تعطیلی مساجد و اماکن متبرکه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان یکی از پیشنهادات ما این است که ایستگاه‌های سلامت و معنویت در برخی از نقاط پر تردد شهر راه اندازی شود تا نکات آموزش بهداشتی را بیان و به سوالات دینی شهروندان پاسخ داده شود.

لزوم آگاهی بخشی به جامعه درباره روزه داری و کرونا

در ادامه این جلسه مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز با اشاره به بازگشایی مساجد، اظهار کرد: متأسفانه در برخی تصمیمات به ویژه در حوزه رسانه‌ای دچار انفعال شده ایم.

حجت الاسلام سعید مهدوی به پیشنهاد راه اندازی ایستگاه سلامت و معنویت در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: قطعاً راه اندازی این نوع ایستگاه‌ها خود زمینه ایجاد تجمع را فراهم می‌کند در حالی که بازگشایی مساجد می‌تواند خطرات کمتر داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه می‌توانیم با بازگشایی مساجد مناطق پاک نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی و شرعی را در انجام فرایض دینی رعایت کنیم، گفت: حوزه علمیه و سازمان تبلیغات با همکاری وزارت بهداشت در حال آماده کردن دستورالعملی در راستای بازگشایی مساجد هستند و این دستور العمل فردا در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و در زمینه آن تصمیم گیری می‌شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه البته استان با توجه به پیشگام بودن در همه موارد حتی در مدیریت کرونا باید در این زمینه نیز دستورالعملی آماده به تهران ارسال کند، تصریح کرد: متأسفانه در روزهای گذشته شاهد سو استفاده دشمن از موضوع کرونا به دنبال فرهنگ سازی در زمینه روزه خواری هستند.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی در این زمینه، افزود: باید با آگاهی بخشی به مردم بگویم که ویروس کرونا نیز همانند سایر بیماری است. باید از ظرفیت رسانه‌ای استفاده شود که اساساً روزه موجب کرونا نمی‌شود و فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.