آیت‌الله لطف‌الله دژکام، یکشنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه دشمن برای تبلیغات و فضاسازی، ۲ نقطه ضعف را برای ما جلوه‌گر می‌کند، افزود: یک مساله ایجاد نگرشی در شهروندان به سمت این تفکر است که در کشور همه‌چیز رهاست و دیگر اینکه مدیریتی در هیچ سطحی وجود ندارد و حساب و کتابی نیست.

وی بیان داشت: دستگاه قضایی باید در این زمینه‌ها برای تغییر این تصور اقدام کند زیرا هر ۲ مورد در زمره جنگ نرم است،از همین رو بیش از آنکه واقعیت داشته باشد ولو حیله‌گرانه، تبدیل به باور عمومی در جامعه می‌شود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: جمهوری اسلامی در مهار بحران کرونا از بسیاری کشورهای دیگر موفق‌تر عمل کرده است اما در رسانه‌های غربی به نحوی ابراز شد که گویی در طول این مدت اصلا مدیریتی نداشته‌ایم در حالیکه در مقایسه ایران با کشورهای تراز اول دنیا مشاهده می‌کنیم توانسته‌ایم این بحران را به خوبی اداره کنیم، ولی اقدامات موفقیت‌آمیز ما بروز پیدا نمی‌کند و آشکار نمی‌شود بلکه ضعف‌ها برجسته می‌شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در بحث دستگاه قضایی نیز چنین رویکردی مد نظر دشمنان است، گفت: البته نقد لازم و واجب است اما ۲ موضوع یادشده، معضل و آسیبی اجتماعی است که باید با تمهیداتی برطرف تا اقتدار نظام تثبیت شود.

همکاری روحانیت در صدور احکام دادگاه بدوی، مشکلات را کاهش می‌دهد  

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه با همکاری روحانیت می‌توان در باره صدور حکم در دادگاه بدوی به اطمینان بیش از ۹۰ درصد رسید، اظهار داشت: این اقدام سبب جلوگیری از نقص در حکم خواهد شد که موجب اطاله دادرسی و مشکلات بعدی می‌شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اقداماتی باید در حوزه فرهنگی و پیشگیری صورت گیرد، افزود: از جمله این موارد، فضاسازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع با هدف جلوگیری از عملیات تبلیغاتی دشمن است که موجب ایجاد آرامش در جامعه می‌شود. 

آیت‌الله دژکام ادامه داد: حوزه علمیه، رسانه‌ها و دستگاه تبلیغی درون کشور باید به کمک دستگاه قضایی بیایند و خود دستگاه قضا نیز باید اطلاع‌رسانی مناسبی صورت دهد و بین دستگاه‌ها هماهنگی ایجاد کند.

برای جهش تولید برنامه‌ریزی و اقدام شود

وی، همچنین به موضوع جهش تولید اشاره کرد و گفت: رهبری در باب رونق تولید، شاخص و نشانه ارایه نکردند و در پایان سال ۹۸ می‌شد بیان کرد که رونق پیدا شده است اما در بحث جهش تولید رهبر معظم انقلاب فرمودند که این موضوع باید در زندگی مردم ملموس باشد، از همین رو شاخص وجود دارد و اگر دست روی دست بگذاریم و کاری نکنیم شرایط بدتر می‌شود به همین سبب باید برای بهبود فضای کسب‌ و کار برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین از صدور حکم‌هایی که موانع تولید را از بین برده‌اند تا تولید راه بیفتد، از دستگاه قضا قدردانی کرد و خواستار اجرای بیشتر چنین احکامی شد.

وی ادامه داد: اگر موانع پیش روی مردم برداشته شود، آنها وارد عرصه تولید می‌شوند و با ابتکار و نوآوری که در مردم وجود دارد، جهش تولید محقق خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.