آیت الله لطف الله دژکام شامگاه جمعه در سخنرانی که از شبکه استان فارس پخش شد به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کمک‌رسانی به کسانی که کسب و کار آنها با گسترش ویروس کرونا دچار مشکل شده اشاره کرد و افزود: در سال جاری به واسطه فراگیری بیماری کرونا برخی از مردم زندگی‌ و معیشت‌شان دچار مشکلات بسیاری شده و باید آنهایی که توانایی دارند به این قشر رسیدگی کرده و کمک رسانی به این افراد به جد دنبال شود.

وی ادامه داد: به واسطه تعطیلی بسیاری از کسب و کارها برخی افراد با شخصیت‌های اجتماعی والا اما اکنون دست‌شان خالی مانده،کسانی که به دلیل محدودیت‌های کنونی با مشکلاتی مبتلا شده‌اند نباید این شرایط را برای خود زیاد سخت بگیرند زیرا بسیاری از اقشار جامعه در این برهه زمانی به این وضعیت دچار شده و بزودی با کمک همه مردم این مشکل نیز حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه کسانی که افراد را راهنمایی به کار خیر می‌کنند نیز همانند اشخاصی که کار خیر را انجام می‌دهند برایشان پاداش لحاظ خواهد شد،گفت: امروز رزمایش مساوات و همدلی در جامعه جریان دارد و این به این معنا نیست که همه باید برای کمک رسانی هزینه کنند، کسانی که وسع‌شان نمی‌رسد می‌توانند افرادی را که از وضعیت مالی مناسب تری برخوردارند به انجام کار خیر تشویق کنند.

زبان خیر بگذارید

وی اضافه کرد: همه مردم جامعه باید در شرایط کنونی زبان خیر بگذارند و دیگران را برای کمک به هم نوعان خود تشویق کنند تا این خاطره در طول تاریخ بماند که مردم ایران و استان فارس حرکتی به یاد ماندنی در شرایط شیوع کرونا انجام دادند بگونه‌ای که در این وضعیت هر کس که مشکلی داشت بقیه مردم نیز با او همدرد شده و برای رفع مشکل او اقدام می‌کنند.

وی به بخشش خانم ها در جنگ تحمیلی از طلا و جواهرات گرفته تا ملک و املاک و ... اشاره کرد و گفت: حرکت مادر یکی از شهداء در یکی از شهرهای ایران که اخیرا خانه خود را به مرکز درمانی برای بیماران کرونایی تبدیل کرده بسیاری از اقشار جامعه را به فکر فرو برد که همه مردم از مرد و زن گرفته تا جوان و کهنسال می‌توانند در این شرایط فراگیری بیماری هر کاری که از دست‌شان برمی‌آید برای کمک به یکدیگر انجام دهند.

قبل از آغاز ماه رمضان تکلیف‌تان را مشخص کنید

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان افزود: برای ورود به ماه میهمانی خدا باید از هم اکنون آماده و خود را برای استقبال از ماه رمضان مهیا کنیم.

وی روزه را مهمترین وجه بارز ماه رمضان دانست و تاکید کرد: نیت روزه باید برای خدا باشد و خداوند وظیفه روزه داری را از روی دوش برخی به دلیل بعضی موارد برداشته است.

امام جمعه شیراز بر اینکه باید همه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان مشخص کنند که عذری برای روزه نگرفتن دارند یا خیر؟ تاکید کرد و گفت: کسی که عذری دارد می‌تواند روزه نگیرد اما کسانی که عذری ندارند هرگز نباید این واجب شرعی را ترک کنند.

وی ادامه داد: راه فهمیدن عذر شرعی برای نگرفتن روزه این است که همه به مرجع تقلید خود که مجتهدی آگاه است و تکالیف دینی را می‌شناسد مراجعه کرده و طبق فتوای مرجع،وظیفه شرعی خود را انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.