سیدمهدی طبیب‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نامگذاری سال ۹۹ به عنوان "جهش تولید" توسط مقام معظم رهبری، می‌توان امیدوار بود که صدور بخشنامه‌ها، ارائه تسهیلات، همکاری سازمان‌ها و هرآنچه که برای رونق و جهش تولید نیاز است، بسیار بیشتر و بهتر از سال گذشته باشد.

وی با اشاره به عزم همگانی ایجاد شده در کشور برای پیشگیری و مهار ویروس کرونا و اینکه شرایط ایجاب می‌کند همه توان، امکانات، تجربه و برنامه‌ریزی بخش‌های مختلف برای گذر از این شرایط به کار گرفته شود، اما دیر یا زود این بیماری از کشور رخت برمی‌بندد و روال عادی زندگی از سرگرفته می‌شود، پس در همین حال و تا فرصت از دست نرفته باید برای سایر برنامه‌های سال جاری از جمله تحقق ‘جهش تولید’ چاره‌اندیشی کرد.

به گفته طبیب زاده اگر همکاری بین دستگاه های ذیربط برای ترخیص مواد اولیه و همچنین تکنولوژی کارخانه‌ها افزایش یابد می‌توان به جهش تولید امیدوار بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرممان تلاش در جهت بهبود فضای کسب و کار، همراهی و تعامل دستگاه‌هایی مانند امور مالیاتی، گمرک و بیمه ، کاهش بروکراسی اداری، حذف قوانین مزاحم از جمله الزاماتی برشمرد که برای جهش تولید نیز باید با قوت بیشتر در دستور کار قرار گیرد زیرا همه این موارد از جمله نیازهای اساسی این مهم هستند و بدون تحقق آن‌ها نمی‌توان دل به جهش تولید بست.

وی از تسهیل فرآیند صادرات  به عنوان دیگر راهکار جهش تولید نام برد و گفت : رونق و جهش تولید زمانی امکان پذیر است که تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار باشد و وقتی بازار داخل از تقاضا اشباع شد تنها راه جهش تولید صادرات است.

طبیب زاده در خاتمه تاکید کرد جهش تولید می‌تواند مهمترین و بهترین راهکار نجات اقتصاد کشور در شرایط کنونی باشد، پس همانطور که امکانات و توان‌ها برای شکست کرونا بسیج شد، می‌توان انتظار داشت که همین روال برای جهش تولید تکرار شود و در نتیجه پویایی اقتصاد را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.