حجت الاسلام کاظم حفاظ نیا روز پنجشنبه در همایش روحانیان در اداره تبلیغات اسلامی آستارا اظهار کرد: خیران این شهرستان در یاری مظلومان و رفع کاستی ها پیشگام هستند و در دومین نشست آنان در اجرای زمایش مساوات، به بیش از ۴۰۰ میلیون ریال کمک نقدی متعهد شدند و برخی نیز پرداخت کرده اند.

وی افزود: سومین نشست رزمایش مساوات با شرکت خیران دیگر برگزار و مبالغی برای رفع نیاز نیازمندان جمع آوری خواهد شد و این حرکت ملی تا پایان ماه مبارک رمضان در کشور، با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: با کمک های نقدی خیران، برای هر خانوار نیازمند به مقدار ۲ میلیون ریال ارزاق عمومی خریداری و ۵۰۰ هزار ریال نقد اهدا خواهد شد و جامعه خیران آستارا پیشتر، برای تجهیز بیمارستان این شهرستان نیز ۱۲ میلیارد ریال اهدا کرده بودند.

امام جمعه آستارا گفت: بخش سی تی اسکن بیمارستان با کمک های خیران در حال راه اندازی است و تحقق آن از سوی دفتر امام جمعه با جدیت پیگیری می شود، تا این نیاز مهم مرکز درمانی رفع شود.

حافظ نیا اظهار کرد: متوفیان کرونا در آستارا ابتدا با تیمم کفن و دفن می شدند اما بعد از دستور سراسری مقام معظم رهبری مبنی بر تغسیل متوفیان کرونا،  غسل داده می شوند و هرگز در آداب بهداشتی و شرعی غسل و تدفین متوفیان کرونا در آستارا کوتاهی صورت نگرفته است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.