رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا روز سه شنبه در حین طنین بوق کشتی ها در این بندرگاه گفت: هم زمان با بنادر سراسر کشور بوق شناورها و کشتی ها در این مرز دریایی نیز به صدا در آمد و جمعی از کارکنان نیروی دریایی ارتش هم، به شهدای مدافع سلامت ادای احترام کردند.

کیانوش امیری اظهار کرد: متأسفانه در جریان مبارزه با بیماری کرونا، عده ای از خانواده بزرگ بهداشت و درمان کشور به جمع شهدای خدمت پیوستند و خدمات ماندگار آنها نباید فراموش شود.

وی بیان کرد: در شرایط مبارزه عمومی علیه بیماری کرونا، تجارت دریایی در بندر آستارا در جریان است و تلاش های زحمت کشان این عرصه نیز نوعی جهاد اقتصادی محسوب می‌شود.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.