به گزارش ایرنا عبدالرضا احسانی نیا پنجشنبه در نشست مشترک ستاد مبارزه با کرونا و دهیاران بخش مرکزی شهرستان گتوند در سالن اجتماعات فرمانداری با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت :با توجه به اینکه اعمال محدودیت ها از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه کاهش پیدا می کند، دهیاران همچنان اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از شیوع کرونا در روستاها اجرا کنند.

وی افزود: با توجه به رکود بازار و رونق نداشتن کسب و کار در این روزها، دهیاران، بزرگان و خیران روستاها را برای کمک به افراد نیازمند مشارکت دهند.

فرماندار گتوند در ادامه گفت: با توجه به شروع فصل گرما دهیاران مراقب شیوع بیماری التور باشند و علاوه بر ارائه آموزش های بهداشتی به روستائیان، لایروبی و آهک پاشی جوی و جداول و ضد عفونی روستاها به صورت مستمر انجام شود.

بخشدار مرکزی شهرستان گتوند نیز در این نشست به اقدامات انجام شده در روستاها برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اماکن عمومی، معابر و خیابان های روستاهای بخش مرکزی هر هفته سه مرحله ضد عفونی وگندزدایی شد.

محسن آقایی شست و شوی معابر و خیابان ها، مسدود کردن مسیر های ورودی و خروجی به بخش، ارائه آموزش های بهداشتی، جلوگیری از ورود گردشگران به مناطق دیدنی، کنترل تردد کشاورزان و تبلیغات محیطی و هشدار به روستائیان با همکاری برخی از ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی را از دیگر اقدامات در این روزها نام برد.

وی در پایان ازتلاش و زحمات دهیاران برای مشارکت مردم در موکول کردن جشن های ازدواج به آینده، جلوگیری از تجمعات، برگزار کردن آیین های عزاداری با حداقل نفرات و دیگر اقدامات پیشگیرانه در این مدت تشکر و قدردانی کرد و افزود: تا ریشه کن شدن ویروس کرونا در کشور این اقدامات در روستاهای بخش مرکزی به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

به گفته یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، شهرستان گتوند در طرح غربالگری مردم برای مقابله با کرونا رتبه نخست در استان خوزستان را کسب کرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها به عموم شهروندان توصیه کرده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در خانه بمانند و سفرهای درون و برون شهری را محدود کنند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.