گرچه آمارهای دقیقی از تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان مشگین شهر ارایه نمی شود اما به گفته مسوولان و کارشناسان بهداشتی ، این شهرستان با توجه به جمعیت بیش از ۱۵۵ هزار نفری خود بیشترین میزان بیماران مبتلا به کرونا و جانباختگان این بیماری در استان اردبیل  را به خود اختصاص داده است .

بر اساس آخرین آمار مسوولان بهداشتی استان اردبیل،  ۱۶ نفر در این استان تاکنون بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند که به گفته برخی از منابع  ۱۱ نفر آن مربوط به شهرستان مشگین‌شهر می‌باشد.

مسوولان این شهرستان در روزهای اخیر بارها هشدار داده اند که وضعیت این شهرستان خطرناک بوده و مردم می‌بایست در خانه‌‍های  خود باقی مانده و کسب و کار خود را نیز تعطیل کنند.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل چندی پیش  با سفر به مشگین شهر از روند رو به رشد آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

اکبر بهنامجو گفت: در صورت ادامه روند فعلی تا پایان سال جاری تعداد مبتلایان در این شهرستان عددی در حدود ۳۰۰ نفر خواهد بود.

رییس بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین‌شهر نیز با اشاره به آمار رو به  رشد بیماران کرونایی و تعداد فوتی های آن در این شهرستان گفت: آمار بالای بیماران کرونایی در این شهرستان کادر درمانی را خسته کرده است.

دکتر رضا پاکدل افزود: برخی از همکاران بخش بهداشت و درمان گرفتار این بیماری شده‌اند و اگر تعداد پزشکان و پرستاران شهر کمتر شود شرایط سخت خواهد شد.

وضعیت بغرنج شهرستان مشگین شهر باعث شد تا روز شنبه اقدامات سختی از سوی مسوولان این شهرستان اتخاذ شده و به نوعی این شهر در قرنطینه قرار گیرد.

فرماندار مشگین‌شهر با اشاره به روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا در این شهرستان اظهارداشت: وضعیت منطقه هر روز بحرانی‌تر می‌شود و به همین دلیل از روز شنبه بازار ، تمام پاساژها و مجتمع‌های تجاری شهر  تعطیل شده است .

اکبر صمدی که خود بر روند تعطیلی مراکز تجاری نظارت داشت ، افزود:  فقط نانوایی‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و بهداشتی و داروخانه‌ها باز بوده و  خیابان های اصلی شهر و جاده های اصلی به روی خودرها مسدود شده است .

گزارش ها از مشگین شهر حاکیست که دست‌فروشان، خودروهای دوره‌گرد و سد معبر  در این شهرستان جمع شده و اجازه تردد و ورود خودروهای غیربومی از جاده اهر ، تبریز ، اردبیل و مشگین‌شهر  به داخل این شهر داده نمی شود.

فرماندار مشگین شهر گفت:  فعالیت تاکسی‌ها در سه محور اصلی شهر حدفاصل میدان جانبازان تا سه‌راهی دروازه قدیم اردبیل ممنوع شده و از برگزاری مجالس ختم و ترحیم و عزاداری توسط اداره تبلیغات اسلامی ممانعت خواهد شد.

وی همچنین از ممنوعیت پذیرش مسافر در هتل‌ها ،مسافرخانه‌ها و سوئیت‌های خانگی خبر داد.

بازدید میدانی خبرنگار ایرنا حاکیست که این شهر  با بسته شدن مراکز تجاری  خلوت شده و تعداد ترددها نیز کاهش چشمگیری داشته است.

تعدادی از شهروندان مشگین شهری در گفت و گو با ایرنا از اقدام قاطع مسوولان این شهرستان بویژه فرماندار و اتخاذ تدابیر محدودکننده تقدیر و تشکر کرده و بیان کردند: این اقدام تنها راه حل ممکن برای مهار بیماری رو به رشد کرونا در این شهرستان می باشد.

به گفته آنها، هم اینک مشگین شهر به یکی از کانون های مهم کرونا  تبدیل شده و اگر تدابیر  اقدامات عاجل در زمینه مهار و بهبود  وضعیت انجام نگیرد این شهر شاهد روزهای بحرانی‌تر و فاجعه آمیز خواهد بود.

اکبر صمدی فرماندار مشگین شهر نیز میگوید که به جد در پی اجرای تصمیمات سخت و محدود کننده برای مهار روند رو به رشد شیوع کرونا در این شهرستان  می باشد زیرا این موضوع به سلامت عمومی جامعه مربوط شده و  سستی و قصوئر از هیچ مسوولی پذیرفتنی نیست .

وی با تقدیر از همکاری خوب مردم این شهرستان گفت: کسبه و اصناف با آگاهی از وضع بحرانی منطقه همکاری خوبی با دولت داشته و اگر مردم با ایمان و عمل به شعار در خانه بمانیم اقدام کنند می‌توان در آینده نزدیک بر ویروس کرونا غلبه کرد.

در استان اردبیل  ۱۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی و تحت مراقبت بوده و  ۲۸۲ بیمار مشکوک نیز در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند.

۱۶ نفر نیز تاکنون بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.