به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، دکتر محمدرضا نیکبخت  در مراسم افتتاح دفتر بیماری صرع در لرستان با بیان اینکه بیماری صرع قابل کنترل بوده و باید آن را مدیریت کنیم، اظهار داشت: صرع یک اختلال عصبی بوده و ضمن شناسایی این بیماران باید آنها را به افراد کمک دهنده معرفی کنیم.

وی بیان کرد: لرستان افراد متمول زیادی دارد که آمادگی کمک به بیماران خاص را دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: این افراد باید شناسایی شوند و در این راه نقش انجمن صرع و مجمع خیرین سلامت بسیار مهم است.

نیکبخت با بیان این مطلب که دولت به تنهایی قادر به تأمین هزینه های درمان جامعه نیست، گفت: انجمن های حمایتی و مالی باید در این مسیر دولت و مردم را حمایت کنند.

وی افزود: با این وجود دست اندرکاران نظام سلامت باید نیازمندی های درمانی مردم را برای خیرین و انجمن ها تبیین و تدوین کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: امروزه نظام سلامت به سمت اجتماعی شدن حرکت کرده است و این موضوع یک نقش محوری است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که در سالن ابن سینای مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد برگزار شد، قائم مقام مدیر عامل انجمن صرع کشور، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرس، جمعی از متخصصین و مدیران و کارشناسان شبکه های بهداشت و درمان استان حضور داشتند.

این دفتر در ساختمان مدیریت خیرین سلامت و دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی راه اندازی و افتتاح شد.

/۶۰۶۰/۷۲۷۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.