معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این طرح اطلاعات مربوط به الگوهای غذایی  این فصل در مناطق روستایی، شهری و حاشیه شهر در 9 شهرستان اصفهان، فلاورجان، لنجان، خمینی شهر، نجف آباد، مبارکه، سمیرم، شاهین شهر و فریدن  با روش یکسان انجام می شود.

ابوالفضل اصلانی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح داده های الگوی مصرف مواد غذایی خانوار توسط کارشناسان تغذیه شاغل در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها و از طریق مراجعه حضوری درب منازل شهروندان و مصاحبه مستقیم با افراد ،جمع آوری می شود.

وی کمک به شناسایی گروه ها و جمعیت های در معرض ناامنی غذایی، شناسایی عوامل خطر تغذیه ای مرتبط با بیماری های غیرواگیر ، شناسایی روند تغییرات در الگوی مصرف مواد غذایی، پایش و اصلاح سیاست ها، مداخلات و برنامه های حوزه غذا و تغذیه و عرضه و مصرف در زمینه تامین نیازهای تغذیه ای و سلامت جامعه را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

مرحله اول این طرح از دهم دی تا بهمن 1397، با هدف تعیین وضعیت تغذیه ای مردم و تامین داده های مورد نیاز برای سیاستگذاران ، طراحی و تدوین برنامه های سوم تا ششم توسعه و ارزیابی و پایش اقدامات انجام شده برگزار شد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دست کم 10 هزار دانشجو و 800 عضو هیات علمی دارد ، این دانشگاه با داشتن 11 دانشکده و 47 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور است. 

/6026/3080

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.