محمد رحمانیان، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و همچنین برای کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی اجرا می‌شود.
وی بیان داشت: در ماه مبارک رمضان، فعالیت مراکز تهیه و عرضه شیرینی های سنتی و غذاهای ویژه این ایام مانند، زولبیا و بامیه، آش و حلیم افزایش می یابد از این رو بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جهرم در قالب طرح سلامت رمضان با بازدید از این مراکز بر روند پخت و عرضه این مواد غذایی نظارت مستمر دارند.
او گفت: با توجه به اینکه اماکن عمومی نظیر مساجد، حسینیه ها و سایر مکان های برگزاری مراسم ایام رمضان نیز مبادرت به پذیرایی از روزه داران می کنند بازرسان بهداشت محیط این دانشگاه از این اماکن نیز بازدید می کنند.
رحمانیان ادامه داد: این بازرسان مجهز به تجهیزات قابل حمل (پُرتابل) برای سنجش و نمونه برداری از آب و مواد غذایی هستند و در این بازرسی ها از این وسایل استفاده خواهند کرد.
به گفته وی، اجرای طرح سلامت رمضان تا هفدهم خرداد 98 در این شهرستان ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: از شهروندان و مسافران نیز انتظار داریم مواد غذایی و شیرینی های سنتی را از مراکز مجاز تهیه و در هنگام خرید به مجوزهای بهداشتی آن توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن 190 سامانه رسیدگی به شکایات مردمی که 24ساعته در اختیار شهروندان است، تماس بگیرند.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.