قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه نیازمند آموزش و ارایه مشاوره‌های تخصصی به افراد هستیم، گفت: فردی که به سمت اعتیاد رفته، حتما مشکل پیش زمینه‌ای داشته است و روانشناسان با مداخله به موقع  می‌توانند از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی اکبر طاهر اقدم در مراسم گرامیداشت روز ملی روانشناس و مشاوره با بیان اینکه با وجود افزایش تعداد مراجعان، هنوز برخی در برابر مراجعه به مشاور و روانشناس مقاومت می‌کنند، گفت: این در حالی است که برخی خانواده‌ها به ازای پرداخت هزینه‌های کلان، مراجعه به مشاور تحصیلی برای فرزندانشان را ضروری می‌دانند.
وی تاکید کرد: حیطه کاری یک روانشناس با متخصص مغز و اعصاب متفاوت بوده و مداخلات باید به دست متخصص انجام شود. 
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه اظهار کرد: متاسفانه 25 الی 30 درصد ازدواج‌ها در پنج سال اول زندگی به طلاق منجر می‌شود و آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج هر چند کم‌ و بیش وجود دارد، اما کافی نیست.
وی با بیان این که نگاهمان به بهره‌مندی از روانشناسان در سیستم سلامت مثبت است، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، هم اکنون حدود 140 روانشناس در مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: تلاش داریم تا به ازای هر 30 هزار نفر، یک روانشناس داشته باشیم و این نسبت را در سال‌های آتی به یک به 15 هزار برسانیم، چرا که اگر به این مسئله توجه نکنیم، هزینه‌های ناشی از عدم توجه به آن بیشتر خواهد بود.
طاهر اقدم در ادامه خطاب به جامعه روانشناسان استان، گفت: هم اکنون 12 درصد جمعیت استان ما بالای 60 سال بوده و در سال 2050، این عدد به 30 درصد خواهد رسید، از این رو روانشناسان باید به این مسئله نیز توجه داشته باشند.
وی یادآور شد: طی ارزیابی وضعیت روانشناختی از حدود 140 هزار نفر در استان در طول یک سال، 55 درصد از مشکلات افسردگی و 35 درصد از مشکلات اضطرابی رنج می‌بردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.